c-bremv Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Hei! Har en b 230f motor i min 740. Noen måter å trimme den på utenom turbo? Er dette dyrt? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 er jo og bytte kam`en... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 vektreduksjon er den billigste ;) *hengerfeste *reservehjul ++ fjerne lufilterbokse og sette på "sportsfilter" ca 500-1000kr effektanlegg eksos ca 1000-4000kr eventuelt kjøpe en komplett turbomotor =) ca 4000 - 15000 kr Siter Volvo 740 TIC B230E/FT 1986 Mazda 323 GT 1.6i 1987 [solgt] Peugeot 205 GR 1.3 1986 [solgt] Hardy.nu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Såg i volvo kattalogen, og du fikk trim til f motoren, og det såg ut som en porta topp bare, 351 med en anna kam. Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_power_ Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Såg i volvo kattalogen, og du fikk trim til f motoren, og det såg ut som en porta topp bare, 351 med en anna kam. er ikke 531 med vx kam da? Siter ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt* volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt* volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot* Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 er jo og bytte kam`en... x2 Å bytte ut originalkammen (er det T eller M kam i b230f?) er nok beste plassen å starte. A-kammer får du slengt etter deg. Pass på at du får en med fordelerspor. Ellers så får du jo kjøpt VX3 kammen som burde være godt egnet for litt lett trimming. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Hadde klinka til og kjøpt FK om jeg har vært deg. det er plug & play for deg som har innskvættings motor orginalt. Ikke noe enormt å hente fra F og vertfall ikke med tanke på HK per krone. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Hadde klinka til og kjøpt FK om jeg har vært deg. det er plug & play for deg som har innskvættings motor orginalt. Ikke noe enormt å hente fra F og vertfall ikke med tanke på HK per krone. fk er vell ikke barebare om han ikke har lh 2.4? men har du, så er det ikke tvil! Bytte til turbodempere(gass er det vell?) og tykkere kreng.stag i forstilling(min 21mm) så har du godkjent! pluss volvo og biltilsynet så klart... Men hvis du ikke har lh 2.4, så er jo de andre svara her gode alternativer... Topp, kam, eksos... Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 og 98 bly fri da, selfølgli... :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c-bremv Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Kan man chippe en B230F da? fins det noen muligheter der? Denne motoren har vell også en elektronisk hjerne.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 Det finnes muligens chip til b230f, men erfaringsmessig så er det ikke så mye å hente på chipping av NA-bensinere. Billigste du kan gjøre er, som sagt å bytte kam. Ellers så lønner ikke NA-trimming seg noe særlig når du kan få trimvennlige turbomotorer såpass billig. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 fk er vell ikke barebare om han ikke har lh 2.4? men har du, så er det ikke tvil! Bytte til turbodempere(gass er det vell?) og tykkere kreng.stag i forstilling(min 21mm) så har du godkjent! pluss volvo og biltilsynet så klart... Men hvis du ikke har lh 2.4, så er jo de andre svara her gode alternativer... Topp, kam, eksos... funker da fjell på LH 2.2 og det bare at LH 2.4 er ett bedre system ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c-bremv Skrevet Januar 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2008 Har hørt litt om dette med lh2,2 og 2,4. Kan man ikke sette i b230fk turbomotor hvis man har lh2,2? eller er det mulig??? Hvordan er det med girkasse? jeg har en 88 mod 740 med automat, vuderer og skifte til manuell kasse. Motoren er en b230f, er dette en enkel eller vanskelig jobb? Noen lenker om sånt på forumet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2008 Har hørt litt om dette med lh2,2 og 2,4. Kan man ikke sette i b230fk turbomotor hvis man har lh2,2? eller er det mulig??? Alt går ann. Men bruker du LH-2.4 motor på bil som originalt har LH-2.4 så slipper du å skifte ledningsnett. Er egentlig litt mye FUD om ledningsnettet her på forumet... Det er ikke noe stort problem å bytte ledningsnett hvis man vet hva som er opp og ned på en loddebolt... b230ft kom vel også med LH-2.2 i noen år, stemmer ikke det? Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2008 b230ft kom vel også med LH-2.2 i noen år, stemmer ikke det? I norge var det bare i 89. I amerikaland brukte de jo ft i lang tid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.