torben_vh Skrevet Januar 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2008 hva er planen egentlig? er det slik at du ikke vil bruke så mye penger å derfor trimme den du har? du er ikke den eneste som tenker slik, men er litt mer å bruke på en gang om man satser på turbomotor, å så mye mer effekt å hente på det, så skambillige hester blir det med turbo i forhold! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c-bremv Skrevet Januar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 hadde litt planer om den jeg har, men har nok funnet ut at det er bedre å satse på en skikkelig turbomotor. Derfor skal jeg no gjøre det. Ok, hvordan er det da med bytte av girkasse til min B230F med automat? er det mye vanskelig arbeid og bytte girkasse? passer en manuel kasse direkte på motoren jeg har? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 Ok, hvordan er det da med bytte av girkasse til min B230F med automat? er det mye vanskelig arbeid og bytte girkasse? passer en manuel kasse direkte på motoren jeg har? Kassa passer rett på motoren, men du må ha annet svinghjul, mellomaksling, pedaler, clutch og midkonsoll. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet Januar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2008 beste måten å trimme b230f er vel 531 og vx kam? satt jeg i 240 til bror mi i hvertfall.. gikk ganske mye bedre da ja.. var litt freskere.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c-bremv Skrevet Januar 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 Kan man sette på hvilken som helst 531 topp? hvis jeg har en B230F, kan jeg f.eks ta 531 topp fra en ET eller FT maskin? Kan jeg bruke samme kam også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 Ja. Men 531 topper finnes vel bare på b230e og b230et. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 eller at 531 kun finnes på 230ET-FB-FX.. b23E, og tidligste 230E'ene har vel 405 topp, men gikk over til 530 på de Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 eller at 531 kun finnes på 230ET-FB-FX.. b23E, og tidligste 230E'ene har vel 405 topp, men gikk over til 530 på de I stand corrected :) Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 eller at 531 kun finnes på 230ET-FB-FX.. b23E, og tidligste 230E'ene har vel 405 topp, men gikk over til 530 på de 405 er mindre enn 530? Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ET Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 531 toppen finner du også på mange K-motorer....men da med den slappe K-kammen også Siter Volvo 945Lt.. Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak Volvo 740Tic..solgt Opel Omega 3000..høggd Opel Omega 3000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 631 iallefall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ET Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 kjenner flere som har 531 på sine K-motors orginalt Siter Volvo 945Lt.. Volvo 745Tic..solgt Volvo 740Gl..vrak Volvo 740Tic..solgt Opel Omega 3000..høggd Opel Omega 3000.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Sett 531 på K originalt jeg også:) Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 Tror dere må få sjekket synet. Er 631 på b230K, forbrenningsrom i stempla, "flat" topp osv... Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 dere har GARANTERT ikke sett 531 topp orginalt på en K motor, men pga slapp støyp forveksles 6 tallet ofte med et 5 tall.. 405 toppen er bedre enn 530, den er etter min hukommelse så å si identisk med 531, men er noe gunstigere plugg plassering på 531(nærmere senter av sylinderløp. og så er det to typer 405 topper og, er noe med størelsen på kjølevannskanalene.. den med de små er å foretrekke pga mulighet for bedre porting, men orginalt er de lik.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.