Gå til innhold

Stopp! igjen...

Ranger emnet

cREATURe

Anbefalte innlegg

Har igjen fått problemer med bilen :( Skulle kjøre til jobb en morgen og alt virka fint. Hadde kjørt litt så begynte den å lage en rar lyd når jeg ga gass.. men ga seg når jeg slapp opp. Kjørte inn til sida og da stoppa'n og ville ikke mer. Prøvde å starte den.. Det kinna en stund og så smalt det no jævlig i potta. Men ikke tegn på start. Etter å ha fått den i hus så vi at rotor'n hadde brent opp. Bytta den, men fortsatt smeller det bare i potta innimellom! Noen forslag? Virker som den tenner galt eller no.

Btw: bilen er en 86 BMW 518i

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cREATURe

Har igjen fått problemer med bilen :( Skulle kjøre til jobb en morgen og alt virka fint. Hadde kjørt litt så begynte den å lage en rar lyd når jeg ga gass.. men ga seg når jeg slapp opp. Kjørte inn til sida og da stoppa'n og ville ikke mer. Prøvde å starte den.. Det kinna en stund og så smalt det no jævlig i potta. Men ikke tegn på start. Etter å ha fått den i hus så vi at rotor'n hadde brent opp. Bytta den, men fortsatt smeller det bare i potta innimellom! Noen forslag? Virker som den tenner galt eller no.

Btw: bilen er en 86 BMW 518i

At det smeller i potta er jo bare tøft da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompis av meg har vært ute for noe lignenede...

Lageret til fordelerakslingen røk og dermed ble hele fordelerhuset pulverisert.. bilen stoppet. Falken kom for å prøve å få start på bilen (den sto midt i et lyskryss..) og da han vridde om nøkkelen så kom det et helvettes smell. Fikk seg en støkk der ;)

Det hele ble en dyr affære... lønte seg ikke reparere motoren på verksted.

Ikke sikkert fordeler akslingen din er røket, men det høres ut som du trenger å få den+fordelerhus grundig kontrollert og få justert tenningen skikkelig. Du må ha tenningslampe og vite hvor mange grader før øvre dødpunkt (TDC) gnisten skal komme under denne justeringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider