titus41 Skrevet Januar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3289233.ece foto boks i rælings tunnelen. leste i avisen i dag / rb.no der var det en politiker fra frp :) som hadde akkurat samme meninger som meg.. la de unge få seg et sted å leke (bane) der de kan få sluppet løs adhd sin i bilen og gjøre ting der istedenfor traffiken! nå må folk snart få gjort noe med det og! fotobokser løser ikke alle problemer men flytter problem til et annet sted. ps fotoboksen blir jo bare en plass ! dvs at etter foto boksen så er det ikke noe stress å dra på etter der. så er teit synes jeg ps det er jo 80 sone der. Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 De kunne godt ha satt opp fartsgrensen til 100, men dog med flere fotobokser. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*Volvo*Er Maskin deT Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 På tide at ungdommer eller folk me lidenskap for bilkjøring får en plass det går ann å herje litt på i området her snart.. er dårlig me slikt rundt omkring her. Prøv og få til et treff på øvningsbanen til naf på fetsund engang i uka? elr på gardemon? Siter ække det farlig det a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet Januar 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 skulle hatt en bane der det ikke kostet noe. eksempel der det også går ann å treffes samt ha treff/meets og kjøre bane uten at det skal koste oss noe.. dette vill også være nødvendig og få sammlet alle som er tunge i høyre foten på et sted... men norge bare snakker om ting og gjør ingenting med det.... og banen burde være ikke så langt unna folket .. Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 skal låne mc og gi på ekstra forbi dem bare på trass =) hihi ;D Ja til bane....skedsmohallen ekke akkurat mekka=P Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*Volvo*Er Maskin deT Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 Mange steder det fint hadde gått ann å evt lagd en asvalt plass til ungdommer.. F,eks alle dissa steda der dem har steinbrudd, hva me å laga en bit me asvalt der å la ungdom kjøre fra seg? tragisk at ungdom må kjøre fra seg på landveia å blir skadd for livet.. detta kommer til og fortsette helt til det blir laga en bane el slikt... Siter ække det farlig det a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 Helt enig i at det burde bli flere baner og arrangementer, men.. tragisk at ungdom må kjøre fra seg på landveia å blir skadd for livet.. :wonder: Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*Volvo*Er Maskin deT Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 De må jo ikke men er det som skjer... Siter ække det farlig det a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
titus41 Skrevet Januar 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 enig med volvo maskin... unge vill fortsette å dø i veien fordi dem prøver ut noe dem ikke har prøvd før. og gutter liker å utforske ting hvordan føles det å ligge i 180 kmt osv !!! sånn har vi vært siden vi var små. 180 da og haha :P ja sandtak som ikke er i bruk .. asfalter der .. og er jo bra lydmur på en måte så støyer heller ikke :) men er det noen som gidder å lage en ordentlig kampanje mot detta da? vi snakker bare om det men gjør ikke noe med det vi heller!!! jeg har sendt brev osv til folk som bestemmer slik. men får aldri noe svar tilbake. bruke 1 million kroner på en bane til oss vill være god forsikring for oss unge som er harde på foten. de vill nokk spare 100 millioner kroner / mer bare på å gjøre dette ! Siter Golf 4 Golf 3 Golf 2 bmw E30 325i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*Volvo*Er Maskin deT Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 Hehe gikk i 180 fra vi blei klemt ut jah... De tjener temmlig bra på oss ungdommer, ekstra dyre forsikringer osv... burte ha hat en plass å lekt seg på... gå sammen en hel gjeng og still opp foran stortinget el slikt... Siter ække det farlig det a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Ser ikke helt at en fotoboks kan gjøre noe med ulykkene i det hele tatt. Når man ikke skrubber tidlig nok fordi det er slutt på veien (<- hvilket er et meget bedre argument for å bremse) og feier inn i rundkjøringa i 140+ på 4 stive så tviler jeg på at en grå boks langs veien påvirker det stort... Eneste det påvirker er at folk uten kontakt med hverken ungdom eller bilmiljøet blir happy "fordi nå har politiet gjort noe"...selv om faktum er at det ikke hjelper noe. Og så fyller det statskassa da,hvis den kommer der jeg regner med at den blir satt opp,nemlig midt i tunnelen... noen som vedder imot,og tror den kommer ved utgangen? Ikke her i landet.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*Volvo*Er Maskin deT Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Så klart den blir satt midt i tunnelen.. etter den ere bare å peise på igjen... Siter ække det farlig det a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Så klart den blir satt midt i tunnelen.. etter den ere bare å peise på igjen... Ja, hvis målet, som Turboed1 sier, er å stå på fire stive i 140 km/t inn mot rundkjøringa, så er det bare å brenne på. Men du får faen ikke en krone av mine skattepenger til hverken å lappe sammen den forbrente kroppen din eller til å få hjelpepleiere hjem til deg for å tømme siklekoppen din etterpå...:) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*Volvo*Er Maskin deT Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Haha! Du som bestemer hva skatte penga dine går til el? ikke det at jeg kommer til å kjører gris inni der uansett. Men er nok andre idioter som kommer til å peise på etter der den fotoboksen skal stå. Siter ække det farlig det a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Haha! Du som bestemer hva skatte penga dine går til el? ikke det at jeg kommer til å kjører gris inni der uansett. Men er nok andre idioter som kommer til å peise på etter der den fotoboksen skal stå. Nei, jeg er klar over at jeg kun i svært liten grad bestemmer hva skattepenga mine skal brukes til, men det var bare en talemåte for å signalisere at jeg ikke er spesielt interessert i at penger fra statskassa skal gå med til å skrape opp folk som ikke klarer å håndtere bilene sine. Kjør gjerne fort, men la være å kjøre dere ihjel ;) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg