Gå til innhold

oljelampe blinker/piper og motor tikker!?

Ranger emnet

Alvasiv

Anbefalte innlegg

VW Vento, 1996 modell, 1.8i. 250000km Det begynte med at oljelampa blinket/peip og tikking ifra motoren. Hadde bilen på verksted der de skiftet olja, byttet filter, målte trykket og byttet oljesensorene. Rett etter skjedde det samme igjen, ganske ofte. Hadde deretter bilen på merkeverksted hvor de igjen byttet oljefilter til et orginalt, målte oljetrykket, feilsøkte og byttet sensorene igjen for 2gang. Men den fortsatte og pipe og blinke. For tredje gang var jeg på et annet merkeverksted, de feilsøkte og målte oljetrykk igjen, og byttet sensorer for tredje gang. Nå har jeg fått bilen tilbake, å ikke uventet så piper/blinket oljelampa og motoren tikket kraftig. Selv har jeg prøvd å byttet selve oljelampa/speedometer, men hjalp ikke. Pipingen har ofta forekommet når jeg har stått på tomgang eller presser bilen i lange tunge bakker men også helt ut av det blå. Tikkingen og pipingen har ofte forsvunnet når jeg har gasset litt på. Hva bør jeg gjøre?Håper å få et raskt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den oljelampa blir du ikke kvitt! Hehe. Meget vanlig problem på Golf og Vento. Hadde det vært tilfelle at oljetrykket blir borte så ville jo motoren gått til blokksbær. Det jeg gjorde var å åpne speedometeret og ta ut den dritten som piper og oljelampa for så å montere skikkelig separat måler. Usikker på om problemet ligger i selve speedometeret eller ellers i ledningsnettet, så gjorde det på letteste måte.. :)

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjorde var å åpne speedometeret og ta ut den dritten som piper og oljelampa for så å montere skikkelig separat måler. Usikker på om problemet ligger i selve speedometeret eller ellers i ledningsnettet, så gjorde det på letteste måte.. :)

Smart du :)

Den skal du seriøst ha en applaus for :) Ikke alle som tenker så langt gitt.. :)

Uno, Dos, Audi, Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider