Prebo Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 Hei Til sommeren så skal ny bil stå klar i garasjen, og da helst en japansk sportsbil som ikke alle har. Eclipse GSX er en av favorittene, men de er det så få av i Norge at en må lete i andre land. Har da lekt litt med tanken på import, og har tittet på diverse salgssider. Det letteste hadde vel vært Tyskland, men det virker som utvalget der er heller labert. I USA derimot, har jeg merket meg flere godbiter, noe som vel kommer av at Eclipse er meget populer der borte(?) Har sendt en del mail til diverse importfirma, (Pettersen Autoimport, Need4Speed, USAimport) men det virker som disse folkene er mektig opptatt. Har sendt samme mail flere ganger, og har bare fått svar fra Need4Speed, men har ikke hørt noe mer fra han heller siden. Når det gjelder USAimport så får jeg beskjed om at mailen ikke kommer frem, noen som vet om dette firmaet fortsatt eksisterer? Og til slutt, er det flere som importerer biler (japanske) fra USA? MVH Preben Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wizzy Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 importer selv? :) kan være behjelpelig med transport, og evt. besiktigelse (Florida). Siter Billakkerer og oppretter. For mange doninger til å ramse de opp her.. :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianG Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 Evt kan sikkert http://www.jetcarrier.com være behjelpelig med henting i USA og transport til Norge. Siter Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidK Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 Intresang tråd, vurderer selv å importere samme bilen... Du har jo nippon.no også da, har prøvd å sende mail til de selv, men ikke noe svar der. Samme med Pettersen autoimport :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebo Skrevet Januar 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 Er i utgangspunkte ute etter å få noen som vet hva de driver med til å gjøre jobben. Selvimport syns jeg høres altfor skummelt ut, iallfall når jeg ikke kan dra og se på bilen selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Skummet? Er jo kjempe lett, men så har jeg en i USA som hjelper til der borte da :) Det blir også billigere. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebo Skrevet Januar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Kan du fortelle meg hvordan det å finne en bil det ikke er noe fanteri med uten å kjenne noen der borte eller dra dit selv?:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Jeg kan være behjelpelig med biler i Japan, har en god tone med en skikkelig kar borti der, flere her som har importert ifra han. Men det er kun RHD biler, og vanskelige å få skillt på. Send PM om interesse. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidK Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Du får ikke eclipse med rhd så tror det blir litt vanskelig da :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Smule vanskelig da de ble bygget i Illinois ja :D Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Du får ikke eclipse med rhd så tror det blir litt vanskelig da :/ Mulig det jah;) Smule vanskelig da de ble bygget i Illinois ja :D Eirik Hehe, det viste jeg faktisk ikke...:) Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Kan du fortelle meg hvordan det å finne en bil det ikke er noe fanteri med uten å kjenne noen der borte eller dra dit selv?:P Bli kjent med noen som har kontakter kanskje :idea: Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebo Skrevet Januar 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Tror jeg bare dropper hele styret og kjøper meg en s14a her i landet istedet. Fikk mail med USAimport isted, og de kunne ikke importere bilen fordi den var for gammel(!?) og at de stort sett bare letet etter biler i Florida-området.. Fikk en positiv mail fra Need4Speed for en stund siden, der han fortalte han han skulle til USA i slutten av februar, og kunne se etter en GSX om interessen fortsatt var til stede. Har dog ikke fått svar fra han igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Han jeg kjenner er i Cincinnati, Ohio. Om du finner en bil i nærheten der kan han sjekke den ut, pørve den og ta de bildene du vil ha. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebo Skrevet Januar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 ok, sett at jeg kommer så langt.. Hvordan ordne betaling ol? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg