Gå til innhold

Rekord Med 3.0i 12V

Ranger emnet

Melkvik

Anbefalte innlegg

Henta meg motor i dag:) komplett med ledningsnett, stått i en monza før:)

Tenker på å ha den i en rekord, men vil gjerne at alle som kan ha noen tips på hva jeg må gjøre, kan legg inn ett lite svar her:) Det settes stor pris på:D

91`Opel Vectra A 1.8i 8v GL-Gitt bort.

89`Opel Senator B 3.0i 12v-Solgt.

96`Opel Vectra B 2.0i 16v CD- Solgt

BMW Prosjekt attåt;) e30 320

92`Ford Sierra 2.0 CLX DOHC- Vinterbil:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm er ikke sikker enda:P hehe

Men for å få den godkjent med 3.0 må jeg vel ha forstilling og bremsekraftforsterker, samt bremser fra senator A, pluss bak aksel fra commodore c, tror jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funker med orginal bakaksel også. for det er e2 det er snakk om... ikke noe problem å få godkjent, med riktig forstilling og bremser. det du må gjøre er:

flyte radiatoren til under frontplata, da må du bruke vectra 2.01 radiator. så er det en klar fordel med senator forstilling, for det skal egentlig være en liten støtdemper på hver side av motoren festet til forstillinga. så må du korte inn mellomakselen. ellers er det bare plug'n'play. og du må snu plata som girspaken går gjennom i gulvet. også er det jo ledningsnettet da, har du injection fra før er jo det en smal sak.

Opel har Rekorden

'85 Opel Rekord 3.0i

'84 Opel Rekord CD 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funker med orginal bakaksel også. for det er e2 det er snakk om... ikke noe problem å få godkjent, med riktig forstilling og bremser. det du må gjøre er:

flyte radiatoren til under frontplata, da må du bruke vectra 2.01 radiator. så er det en klar fordel med senator forstilling, for det skal egentlig være en liten støtdemper på hver side av motoren festet til forstillinga. så må du korte inn mellomakselen. ellers er det bare plug'n'play. og du må snu plata som girspaken går gjennom i gulvet. også er det jo ledningsnettet da, har du injection fra før er jo det en smal sak.

Får det godkjent med orginal bakaksel altså? hmm oki

Det er vel en e2 som jeg har planer om å skaffe meg ja, men hvor mye pes blir det å bygge om når bilen er f.eks forgasser? er jo med komplett ledningsnett på denne motoren her da, men har jo aldri koplet opp noe sånt før. Senator forstillingen passer perfekt på rekord den altså? men altså det med innkorting av mellomakselen, hvor kan man få dette gjort, og hvor mye må man korte inn? går det ikke hvis man f.eks bruker akslingene fra f.eks senator a, eller monza eller lignende da?

Håper du ikke har noe i mot att jeg spør og graver, men siden du har gjort det før, så kan jeg nå lære en del da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å spørre i vei det veit du!

problemet med mellomakselen er at senator\monxa har stiv aksel pga stiv bakaksel, dvs at mellomakselen vil knekke når bakakselen på rekorden fjærer opp og ned... hvis du skjønner. mener det var ganske nøyaktig 10cm foran du må korte inn. dette koster 1600,- hos gkndriveline(unikardang) i oslo 23286810

senator forstillinga passer rett på- identisk (kun disse festene til motordemperne som er annerledes og det nedre stab.staget.) er faktisk bare 4ledninger i en kontakt du må koble samt den grønne på coilen. husker ikke helt hvor alle disse skal, men skal prøve å huske på å se etter til helga, når jeg kommer hjem på perm. så ledningsnettet er egentlig ikke noe vanskelig, men det tar alltids litt tid alikevell;)

Opel har Rekorden

'85 Opel Rekord 3.0i

'84 Opel Rekord CD 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nei:P hehe men har en rekord på hånden nå. ett par tusen for den. Så skal slå til dær tror jeg.

Har ikke hastverk, blir med tid å stunder;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 5 weeks later...