Gå til innhold

EirikA4`s 1.8 Quattro oppdatering

Ranger emnet


EirikA4

Anbefalte innlegg

  • Svar 198
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja da tror jeg at je har funnet feilen som gjør at bilen går dårlig , etter feilsøk med vagcom var ingen feil funnet... (bare noe med sentrallåsen, antakeligvis en lekasje for den er litt treg)

så da ble vi litt forvirret, ringte så en kjenning på møller og han var tilfeldigvis på jobb og kunne hjelpe:D men deres feilsøkeutstyr gav heller ikke noe resultat.. han prøvde bilen og ble 99% sikker på at det er lambda sonden som ikke funker som den skal, altså ikke defekt og vises derfor ikke på søket;)

 

 

Så spørsmålet er hvor jeg kjøper denne billigst:deng

blir glad for linker

kan nbs ha noen brukte til en billig penge??

EirikA4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går bilen når lambda sonden er deffekt ?? napping eller bare dau ?

 

ondsofa: det stemmer sikkert.. hva kostet den der

men min er ikke defekt og vises ikke på feilsøk, min bil dreger veldig dårlig til jeg kommer på ca 4000, så min bil går egentlig like godt som før(klarte jo å få bot;)) men ikke under oppstart:x

EirikA4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ondsofa: det stemmer sikkert.. hva kostet den der

men min er ikke defekt og vises ikke på feilsøk, min bil dreger veldig dårlig til jeg kommer på ca 4000, så min bil går egentlig like godt som før(klarte jo å få bot;)) men ikke under oppstart:x

 

Hvis lambdasonden er defekt vil ikke hjernen få signal, og derav vil det dukke opp noe sånt som "Oxygen sensor - Short to ground" i feilminnet. Finnes flere typer feil en lambda kan resultere i.

 

Prøv å napp ut lambdaen din og se om du opplever noe forskjell. Følg kablingen til skjøten under/bak spylervæske-tanken din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis lambdasonden er defekt vil ikke hjernen få signal, og derav vil det dukke opp noe sånt som "Oxygen sensor - Short to ground" i feilminnet. Finnes flere typer feil en lambda kan resultere i.

 

Prøv å napp ut lambdaen din og se om du opplever noe forskjell. Følg kablingen til skjøten under/bak spylervæske-tanken din.

 

ja det vet jeg;) ingenting vistes på feilsøkingen, så den er sikker ikke defekt men gir hjernen feil signal og derfor nøkking under oppstart. ja vet hvor den sitter skal skjekke det imorgen, men tror nok det er den:x

 

men pris? 1500??

EirikA4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det vet jeg;) ingenting vistes på feilsøkingen, så den er sikker ikke defekt men gir hjernen feil signal og derfor nøkking under oppstart. ja vet hvor den sitter skal skjekke det imorgen, men tror nok det er den:x

 

men pris? 1500??

Det går jo også an å lese av lambda-verdiene direkte, da ser du ihvertfall om det ser fornuftig ut. Hvis du ikke har vag-com kan du bruke ett vanlig multimeter.

 

Pris ja, nei det husker jeg ikke... Men latterlig dyrt, det var det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo også an å lese av lambda-verdiene direkte, da ser du ihvertfall om det ser fornuftig ut. Hvis du ikke har vag-com kan du bruke ett vanlig multimeter.

 

Pris ja, nei det husker jeg ikke... Men latterlig dyrt, det var det :)

 

hmm, ja ok? hvordan kobler jeg til multimeteret? på kontakten eller sensoren??

EirikA4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var "ny" lambdasonde bestillt, fra toten bilopphuggeri, hehe:D

hadde ikke lyst å bruke 1500-2000 på ny så jeg kjøpte en brukt en med garanti tough;)

 

500kr skulle de ha, og skulle sende den idag, jeg er fornøyd og gleder meg til at bilen går som den skal:D

EirikA4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår