240Rallye Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Havarerte min turbo i 242`n i høst. Driver å skal bytte nå så bilen er klar til sesongen at. Har fått tak i en gruppe A turbo, men den er ikke helt lik original turbo`n. Motoren er en b230et som er helt original i deler. Når jeg nå skal bytte turbo, så må jeg ha noen andre oljerør ifra turbo å inn i blokka. Vet noen hvor jeg får kjøpt slike slanger? Stålomspunnet, som tåler dette trykket, å som har riktig skrue størrelse osv inn på blokk, samt turbo. Aner noen om jeg kommer til å merke forskjell i akselrasjon osv med denne turbo`n? Legger inn bilde av forrige turbo som jeg kjørte med i hele fjor sommer, å ja, den plystra rart Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirik med volvo Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 kan jo prøve tess, de lager etter mål. ev.t en annen slangespesialist. Siter biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88) biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 ut fra turboen er det jo standard t3 oil dicard flange som det heter, da kan du ta org røret og kappe noen cm etter turboen, lage til en dolle du slår inn i blokka sette på en vanlig hydraulikk slange der, inv mål 16mm. på olje tur kan du nesten bare ta med deg turboen til tess, så lager de til en stålomspunnet teflonslange, med rette anslutningene. er 14mm banjo i blokka(er vel m14x1.25 tror jeg) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 m14x1,25 er det samma størrelse på FK-blokka også? Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 ja, samme på alle b230, er ikke metriske gjenger på b2x. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Såvidt jeg har erfart er det også 1/8NPT gjenger ned i hullet på oljetur til turbo på alt av garett (Med mindre det er en udda sak da). Mitsu har vel m14 der også hvis ikke jeg husker feil. MEN: Siden det er en B230et du har så har den T3 turbo, passer ikke røra i hele tatt på den nye turboen da? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Jeg har akkurat kjøpt den stålomspunne slangen og den kostet 1300 kr på volvo. kan finne delenummeret om det er av interesse. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Får man kjøpt stålombunnet slange til mitsu 13c på Volvo også? Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Vil ikke anbefale å bytte ut det originale røret med en slange bare for at det skal se tøffere ut hvis det er hele formålet... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 har du kjørt med for lite åpning på WG? siden turbon blei slik? Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Ikke det som er formålet nei. Downpipen til JT kommer jo alt for nært oljefilteret om jeg skal bruke orginalkjølinga. Og tur røret blir iveien for sandwichen og slangene for luftkjølte oljekjøleren. Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Ikke det som er formålet nei. Downpipen til JT kommer jo alt for nært oljefilteret om jeg skal bruke orginalkjølinga. Og tur røret blir iveien for sandwichen og slangene for luftkjølte oljekjøleren. Send meg PM, jeg laget til på TESS. Har sikkert kvittering på hva det kostet + delene de brukte. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Send meg PM, jeg laget til på TESS. Har sikkert kvittering på hva det kostet + delene de brukte. :) tror firmaet til pappa har rabbat på tess Zemeckis.. skal ned og spørre.. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Fikk 20% her i Bergen, ung kar på Minde som var veldig hjelpsom selv om det var til bil. Kjempeservice fra ham! Her er det dere kan be om til slange... Teflonslange type 20 1/4 0,60mtr Hylser for pressing 520 1/4 SL 2,00stk Innsats banjo m14x1,5 - 1/4" slange 1,00stk Innsats banjo m12x1,5 - 1/4" slange 1,00stk Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 mulig jeg er litt fjern, men hvordan skal man gjøre det for og få fjerna det teite retur røret som er der fra før? slå nedi en slags plugg med så man kan koble på en slange? er dette evt noe dem kunne laga på tess? dette røret må være det mest mongo volvo har laget etter min mening. vurderer og flytte oljefilteret på 240n, hva trenger jeg? kan noen lage en liste på alt dette? /Kristian ( som er lei av rør og faenskap ) Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.