Gå til innhold

Bilstereo for Rock og Metal

Ranger emnet

Daneil

Anbefalte innlegg

Hører for det meste på Rock og Metal. og vil ha ett anlegg som låter bra til sånn musikk. Har ikke noe særlig peiling på bilstereo, så hadde vært fint om noen hadde noen anbefalinger til hva jeg burde kjøpe.

Skal ha ett bra frontsett og basser + forsterkere fra 3 til 6k tilsammen.

Skal sitte i en BMW e34.

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har tenkt litt på å bestille fra statene, siden dollaren er så lav nå, men det er jo ett stykke, så det blir en del i frakt + avgifter inn til Norge. Noen som vet om noen bra steder å bestille fra statene eller andre land?

Har sett litt på ebay, noen som vet om noen bra butikker der som de kan anbefale?

noen som har noen tips når man skal bestille fra utlandet?

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker ikke for mye diskant, heller ikke att bassen står å buldrer for mye. Hører mest på litt tung rock/metal, uten for mye symbaler og ville guitar riff hvis dere skjønner.

Er ikke så flink til å forklare, men håper dere skjønner litt åssen anlegg jeg er ute etter. er jo litt begrenset hva man får til, til denne prisen da.

Er det noen steder rundt lillestrøm/Oslo området man kan dra å høre på forskjellige anlegg. vil gjerne høre litt på forskjellig for å finne ut hva jeg liker før jeg kjøper meg anlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hører for det meste på rock og metal selv, og jeg syns det er skrikende diskant på det aller meste. Har litt følsomme ører for akkurat det fenoménet...

Etter å ha testet en rekke "dritt" i bilen, falt valget på Morel, og jeg har ikke angret et sekund.

Det er ikke så lett å finne elementer som ikke gjør at man blir "trøtt i øra" av å høre på full pupp over lengre tid. Har enda tilgode å bli sliten av å høre på noe som helst på Morel-elementer.

For øvrig er vel ikke Morel kjent for å farge lyden i diskanten, men i mellomtonen. Personlig syns jeg lydkarakteristikken til Morel er fyldig og rund, kort sagt veldig behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som morel er det som passer meg best ja. Orker ikke den skarpe diskantenlenge, blir så sinnsykt sliten i hue av det, blir slitsomt å høre på.

Noen som vet om butikker som selger Morel i utlandet? Og er det verdt å bestille fra utlandet? Er det ikke så mye forskjell i pris etter frakt og avgifter, så gidder jeg ikke, men kan jeg spare en del på det så hadde det vært fint.

Kan man bare komme innom Morel for å få høre, eller burde jeg avtale med de før jeg drar dit `?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med Typhon eller Klovnster på forumet her for en rå Morel-demo. Min bil står i deler. :P

Morel er egentlig ganske rimelig priset, syns jeg, men det kommer jo an på øyet som ser. Tempo spiller jævla bra, faktisk. Jeg har Integra Ovation. Syns karakteristikken er lik over hele linja, Typhon mener oppløsning og dynamikk er hovedforskjellene oppover i pris. Jeg har ikke hørt noe over Ovation enda, så vet ikke.

morbid: Enig i at det er mye i mellom Focal og Morel, ja, men sverger man til noe, så sverger man til det. :P

Edit: For noe som etter sigende skal ligne Morel, men en tanke skarpere/kaldere, sjekk ut Boston Accoustics. Der har Indo Audio noe, http://www.indoaudio.com. Sikker vinner den sjappa der, har bestilt mye derfra tidligere. Om du på død og liv skal importere hele pakka, er det hvertfall billig derfra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.sonicelectronix.com er en fin butikk.

Infinity høyttalere er også en av dem som er behagelige for øra, men da må du kjøpe perfect serien.

Hører selv på rock og metal og jeg syns at mine perfect høyttalere er helt supre til det. ;)

Og det er mye å spare på å kjøpe fra utlandet. Kappa 6.1 koster 250 dollar = ca 1350kr + moms = 1680kr (frakt kommer da i tillegg). Norsk/svensk pris på disse er rundt 4000kr. ;)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider