Gå til innhold

Bilstereo for Rock og Metal

Ranger emnet

Daneil

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har nå tenkt til å banne så det lyser i kjærka her: Pioneers 8" teiveis høytalere DIGGER gitar og da VRENGT gitar.OG det at de sitter bak gjør ingenting!!! Personlig synes jeg at med hver Back in black CD som selges burde det følge med et par av dem. Og av frontsett vil jeg nevne JBLpower serie (komponentsettet) Det også koser seg med vrengte gitarer og Axl Rose:D

Med akkurat som med gitarforsterkere blir det ikke fett uten nok effekt.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg iallefall fått litt peiling på hva jeg burde velge av frontsett, men burde jeg velge Sub av samme merke? Eller finnes det bedre alternativer ?

Også er det originalt 5-1/4" i bilen. Så burde jeg lage større hull så jeg får plass til 6-1/2" eller burde jeg la det være originalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på om jeg skal kjøpe meg ny spiller fordi den jeg har ikke er veldig bra, men kan noen fortelle meg hvor mye spilleren har å si sånn lyd messig?

Har lyst på en "in-dash" dvd spiller, men har ikke råd til å kjøpe en til 7-8k og oppover. Er det noe vits å kjøpe en sånn "billig" skjerm? isåfall, noen som anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt til gode å høre en sub som er bedre enn SoundSplinter sin RL-p ([ SoundSplinter Subwoofers - High Excursion Professional Subs - DIY Audio Drivers ], sender til Norge). Er ikke så grusomt dyr, og er veldig bra "allround". Fins ganske mange bra subwoofere, da. Alpine Type R er også veldig bra, sammen med en rekke andre billigere og dyrere alternativer. Type R koster jo ingenting fra USA, noe som kan være en fordel. :P

Jeg ville definitivt brukt mye mer på skikkelig frontsett, så store midbass-drivere som mulig, og skikkelig forsterker med masse strøm tilgjengelig. Så kan du fylle på med en sub, om du mener det ikke er tilstrekkelig futt i frontsettet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå tenkt til å banne så det lyser i kjærka her: Pioneers 8" teiveis høytalere DIGGER gitar og da VRENGT gitar.OG det at de sitter bak gjør ingenting!!! Personlig synes jeg at med hver Back in black CD som selges burde det følge med et par av dem. Og av frontsett vil jeg nevne JBLpower serie (komponentsettet) Det også koser seg med vrengte gitarer og Axl Rose:D

Med akkurat som med gitarforsterkere blir det ikke fett uten nok effekt.

Pioneer har mye som låter bra. Litt mainstream, og dermed litt kjedelig, men ikke mindre bra.

Har alltid hatt lyst til å lage en custom-dash eller dører med et par treveis 10" fra Pioneer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i orden det! Det er bare det at da er det PÅBUDT med god rock på høyt volum. Metallica ACDC og guns n roses:D Hvis ikke så er det HIGHWAY TO HEEELL!!!! dædæd dæ dDÆNGGG:rules: :yodude:

( liten hemmelighet... jeg har i mitt powersett fra en service periode:D har ikke giddi å sette tilbake PRSmidbasseren)

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kamerat skal kjøpe denne dvd spilleren denne uka kan gi tilbakemelding hvordan den er når den kommer: http://www.sonicelectronix.com/item_9836_Clarion+VRX575USB.html

Den blir ca 4000kr ferdig momsa og frakta. (spiller bla divx og har usb inngang)

Du trenger ikke å velge sub av samme merke, ingen grunn til det. Jeg kommer til å kjøre infinity høyttalere, hifonics forsterker, kicker kabler/tilkoblinger og subben har jeg ikke ennå bestemt, men RE audio, Soundstream, MTX audio osv er intr.

Du får som regel litt bedre lyd fra en 6 1/2 høyttaler, så jeg ville anbefalt at du kjøper deg adaptere.

Spiller har mye å si for lyden, selv så har jeg pioneer spiller som gir fin lyd, pent utseende og et drøss av valg muligheter, kjøp deg alpine eller pioneer cd spiller så kan det ikke gå galt, andre bra spillere er clarion og panasonic, sony er greit, men ville ikke valgt det.

Angående hvilke dvd spillere du skal velge så ville jeg valgt en av disse 3 hvis jeg var deg og ville bruke ca 5500kr:

1. http://www.sonicelectronix.com/item_9837_Alpine+IVA-D105.html

2. http://www.sonicelectronix.com/item_9610_Pioneer+AVH-P5900DVD.html

3. http://www.sonicelectronix.com/item_8862_Pioneer+AVIC-D3.html

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man får kun inn oddetalls frekvenser og ikke partalls frekvenser.

Jeg personlig hører aldri på radio da jeg vil heller høre på den musikken jeg liker best og det kan aldri en radio garantere.

blogz: det var kanskje det dummeste jeg har sett/hørt, dem dvd spillerne der er slike at skjermen kommer foran ting i midt konsollen som er som regel der lufta kommer inn midt i, eller justeringen på temperatur o.l. Selve spilleren med skjermen når den er slått av tar ikke mer plass en enn vanlig enkel din spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man får kun inn oddetalls frekvenser og ikke partalls frekvenser.

Jeg personlig hører aldri på radio da jeg vil heller høre på den musikken jeg liker best og det kan aldri en radio garantere.

blogz: det var kanskje det dummeste jeg har sett/hørt, dem dvd spillerne der er slike at skjermen kommer foran ting i midt konsollen som er som regel der lufta kommer inn midt i, eller justeringen på temperatur o.l. Selve spilleren med skjermen når den er slått av tar ikke mer plass en enn vanlig enkel din spiller.

:D Da missforsto du meg grovt:D Jeg veit hvor stor en DIN er. Det heter ikke en standard på gøy, det jeg tenke på var at i stedet får å ha KUN ting som lager god lyd inni spilleren så har ting måttet vike plass til skjærmer og diverse ting får å få den til å virke med alle dens funksjoner.

Ta CDspilleren jeg har: den har ikke MP3 del fordi det tar plass og at det ikke gir så godt lydsignal som ordentlige CDer.Derfor ut med den og inn med no annet som gjør lyden ENDA bedre:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg 100% enig! :D

Personlig så kommer jeg til å ha en dobbel din spiller med dvd funksjon, som avic modellen. Da den burde ha nok plass til navigasjon, film og musikk.

Men er du ute etter den beste lyden så burde man ha en slik dvd spiller som jeg nevner over OG en skikkelig cd spiller som du har. ;)

Så bruker man lyd utgangen fra dvd spilleren til å koble den på lyd inngangen på cd spilleren, slik for man best mulig lyd når man ser på film, og så bruker man cd spilleren til musikk. ;)

edit: med lyd utgang og lyd inngang, mener jeg aux eller ip bus kontakt elns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som tips til trådstarter så ville jeg sløyfa skjærm både pga lyd og pga av penger. Har du først et litt stramt busjett og ikke synes film er så gjeft på en pitteliten skjærm så kjøp en god CDspiller.

Kjenner noen som har montert skjærm i bilen får å se film og lingende, men det viser seg at det krever visuel kontakt med veien får å kjøre bil:watchout . Så såsant man ikke vil lage underholding til alle passasjerene, men til seg selv så er musikk the way to go.Thats my humble oppinion

Lenke til kommentar
Del på andre sider