Gå til innhold

Lukking av panser

Ranger emnet


kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Jeg kjører en Golf 4 på sjåførskolen, den kvinnelige sjåførlæreren min sa til meg at når jeg skulle lokke panseret, så skulle jeg først ta det ned i "første hakket" , og så skulle jeg presset det hardt ned.

 

Jeg har aldri praktisert panser lukking på en slik måte, det er jo helt teit, jeg måtte jo ha minst 10 forsjøk for å få lukt panseret!

 

Kan jeg ikke bare lukke det som på vanlig måte?.

 

 

:) BAre lurte, vil jo ha minst mulig med minuser hos sensor når jeg kjører opp... :)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lukker det ihvertfall aldri sånn.. hvis du bare "slipper" det i lås,trenger du jo ikke å borti panseret med fettfingrene :D og du slipper å ripe opp lakken med negler,osv...

 

tror uansett ikke det er måten du lukker panseret som er utslagsgivende for om du får lappen eller ikke ;)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førerlæreren virker ganske teit spør du meg, men det er jo noen som liker å slippe panseret fra 3 meters høyde og da, og på mange biler (gamle mærsjer) kan du knuse frontlyktene, det er jo litt kjipt, syns tråden var litt komisk, smell panseret igjen du :-). Lærte du hvordan du skulle lukke døra og eller? og ikke minst bagasjelokket.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - dette med Golf og dører er jo et helvete... Kjørte Golf II selv en gang og jeg måtte sveive ene bakruta bittelitt ned, - for ellers var jo bilen så tett at døra ikke ville gå i lås...

 

Panseret bør vel slippes fra 30 cm eller så.

Gjør du som sjåførskoledama sier, er sjansene for at du trykker bulker i panseret tilstede. Vil det ikke gå i lås, bruker du mer og mer krefter på det, og da har det lett for å bli stygt.

 

Er dama bra ellers da????

 

 

K.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trøste deg med at vi som har hatt lappen lenge, og er "eksperter" på "alle" områder OGSÅ sliter med å få lukket panseret av og til...

 

Dessuten - om vaieren til panserlåsen er rustete og treg er det ikke sikkert at panserlåsen går i tilbake i det hele tatt... - og da må man inn på "fase 2" i opplæringen som det het for noen år siden.

 

Åpne døra og dytt hendelen under dashbordet tilbake i posisjon, det kan hende at den står der du dro den når du skulle åpne pansret.

 

Gud dette er innviklet....:D

 

 

Og ikke vask bilen når det er mange kuldegrader, da kan det hende at døra ikke vil lukke seg......

Nei huff.... :rolleyes:

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår