Gå til innhold

Lukking av panser

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Jeg kjører en Golf 4 på sjåførskolen, den kvinnelige sjåførlæreren min sa til meg at når jeg skulle lokke panseret, så skulle jeg først ta det ned i "første hakket" , og så skulle jeg presset det hardt ned.

Jeg har aldri praktisert panser lukking på en slik måte, det er jo helt teit, jeg måtte jo ha minst 10 forsjøk for å få lukt panseret!

Kan jeg ikke bare lukke det som på vanlig måte?.

:) BAre lurte, vil jo ha minst mulig med minuser hos sensor når jeg kjører opp... :)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lukker det ihvertfall aldri sånn.. hvis du bare "slipper" det i lås,trenger du jo ikke å borti panseret med fettfingrene :D og du slipper å ripe opp lakken med negler,osv...

tror uansett ikke det er måten du lukker panseret som er utslagsgivende for om du får lappen eller ikke ;)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førerlæreren virker ganske teit spør du meg, men det er jo noen som liker å slippe panseret fra 3 meters høyde og da, og på mange biler (gamle mærsjer) kan du knuse frontlyktene, det er jo litt kjipt, syns tråden var litt komisk, smell panseret igjen du :-). Lærte du hvordan du skulle lukke døra og eller? og ikke minst bagasjelokket.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - dette med Golf og dører er jo et helvete... Kjørte Golf II selv en gang og jeg måtte sveive ene bakruta bittelitt ned, - for ellers var jo bilen så tett at døra ikke ville gå i lås...

Panseret bør vel slippes fra 30 cm eller så.

Gjør du som sjåførskoledama sier, er sjansene for at du trykker bulker i panseret tilstede. Vil det ikke gå i lås, bruker du mer og mer krefter på det, og da har det lett for å bli stygt.

Er dama bra ellers da????

K.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trøste deg med at vi som har hatt lappen lenge, og er "eksperter" på "alle" områder OGSÅ sliter med å få lukket panseret av og til...

Dessuten - om vaieren til panserlåsen er rustete og treg er det ikke sikkert at panserlåsen går i tilbake i det hele tatt... - og da må man inn på "fase 2" i opplæringen som det het for noen år siden.

Åpne døra og dytt hendelen under dashbordet tilbake i posisjon, det kan hende at den står der du dro den når du skulle åpne pansret.

Gud dette er innviklet....:D

Og ikke vask bilen når det er mange kuldegrader, da kan det hende at døra ikke vil lukke seg......

Nei huff.... :rolleyes:

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider