Gå til innhold

noen spørsmål om t4

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

hei, har en t4 med hundre problemer:P

for det første, blinker alle instrumentene når jeg slipper gass pedalen, kan dette komme av gåen dynamo?

også lurer jeg på felg dimensjonene til t4, hvet standard dekk dimensjoner er 195/70 R 15 på begge akslinger,kan jeg gå utennom disse størelsene/større dim.?

det jeg også lurer på er innpresset, stemmer det at det er 46? og hva er boltsirkelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har en t4 med hundre problemer:P

for det første, blinker alle instrumentene når jeg slipper gass pedalen, kan dette komme av gåen dynamo?

også lurer jeg på felg dimensjonene til t4, hvet standard dekk dimensjoner er 195/70 R 15 på begge akslinger,kan jeg gå utennom disse størelsene/større dim.?

det jeg også lurer på er innpresset, stemmer det at det er 46? og hva er boltsirkelen?

tja om dynamo er gåen eller bilen ikke lader så skal lade lampa lyse.. og kun den.. sjekk ladingen du..

men hørtes litt rart ut at alle lys blinker når du slipper gass pedalen da..

ang dekk dim så kan du vel neste bruke hva som helst.. gjør det jeg ;)hehe men bare og passe på at ET eller innpreset slik at felgen ikke stikker for langt ut eller inn da.har selv kjørt med både 17" og 18" hjul på mine t-4...

bolt sirkel er 5x112

ellers er koolart v/ John Martin Sandvik en fin plass for oss med t-4 og div andre busser :lol:

1986 Golf syncro

1990 Golf Fire and Ice

1998 Passat stv 1.8T Kånebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det rare er at de kunn blinker om jeg gir gass, ofor så å slippe pedalen om bilen står i gir, når den står i fri kan jeg gjøre hva jeg vill med hvilken som helst pedal uten at noe bløinker, det blinker kunn når bilen står i gir(fant ut at det blinker når jeg skal sette den i gir også nå) selv sterioen, som er koblet med pluss rett på bateriet, og ledning rett i karoseriet restarter seg når dette skjer.

tankmåleren og temperatur måleren reagerer heller ikke før jeg får lagt turtalet på javnt 2000 eller mer(men må helst være helt jevnt ellers kutter de ut igjen)

noen som har noen anelse om hva som er feilen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 4 weeks later...

Har du sjekket releplaten din?

Min releplate smeltet innvendig, skiftet den ut og ting begynte å endre seg.

Hadde problem med at alt nullet seg ut i det jeg vred om nøkkelen. Må legge til at min er disel og det var på gløde siden det var trøbbel i releplata.

Jeg vet også at slike problemer kan kommer fra bakstykket på tenningslåsen. De har en tendens til å svikte.

Kjel Vidar Hanssen

Lenke til kommentar
Del på andre sider