Gå til innhold

høggærn racing's bilær

Ranger emnet


oleopel

Anbefalte innlegg

  • Svar 474
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for det ole.. ga meg for kanskje 1 time siden med drekkinga.. vi skal dra den enda lengre siste dagen på sommerfestivalen.. ok?!!

 

hilse familien da.. gratulerer også som onkel, trur jeg har glemt å si deg jeg ole.. du er herved onkel opel.. jeg skal slutten å kalle meg onkel opel fra nå av ok`?.. hehehehehe.

 

 

 

hehe, skal se hva jeg får til på sommerfestivalen ja, hehe

 

er jo Onkel OleOpel jeg da;)

takker og bukker og det skal jeg gjøra

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hehe Godt ikke alle er like, Ole!

 

Hva er det du skal sette i slags motor nå da? Blir det en 2.0 16v nå da, eller? Leste en eller annen plass på nettet att du ikke skal kjøre med gassere? Stemmer dette, eller har jeg drømt no lurt igjen? Datasprut? Har du satt en proff motorbygger på saken, eller bygger du selv? Hva slags gearkasse skal du bruke? Er du så sta att du skal bruke Opel bakaksel også, eller? Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har nokk ikke drønt nei, står gjentatt flere ganger i denne tråden at jeg skal ha, 2,2 ecotec mottor med datasprut og spjeldhus;)

 

opel bakaksel selvfølgelig ja og den henger i det orginale opphenge akurat som på fatter'ns bil, grunnen til at broder'n skal ha volvo aksling er at han ikke fikk tak på utveksling til opel og fant en volvo aksling som skulle ha alt det gromme han trengte, så jan handla den for 8lapper, men det var jo en bløff fant vi ut i senere tid:( det var en orginal volvoaksliign med orginal diffbrems, max verdi 3 lapper,, så da må han bruke den, hehe

 

bygger ikke motore selv nei, det er det alf eng som gjør

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Spørs om jeg må sette meg ned å lese igjennom hele stasen da, så jeg blir litt oppdatert her.. ;-)

 

Blir jo tøft med "ny" 2.2 da! Hehe

Har du noe som helst slags formening om hvor du ender med HK/NM når den er klar, eller? Er det mye å velge i når det kommer til forskjellig typer kammer og slikt til de motorene der da?

Og, hvordan gjør du det med greinrør og slikt? Finnes det ferdiglagde som passer, eller må du sveise sammen alt selv?

 

Det var en jævli pris å måtte gi for en orginal-aksel ja! Off!!

Får håpe att det i det minste satt ei vettug utveksling i den da, så ikke alt var bortkasta!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg glemte girkassa ser jeg, det blir sånn qvaife eller åssen det skrives inmat i orginal 4 trins kasse, den kassa jeg altså brukte på gamle2,4'n

 

har ingen aning om hvordan tilgangen er på deler, var alf sin ide og bygge på denne motoren da han hadde mye deler ligende til den, hk resultat blir spenende:)

grenrør må jeg nokk få hjelp til å lage selv ja..

 

 

angående volvo akslingen så sto det eller ble sakt (husker ikke) at det var selholm diff og store klumpen og en utveksling som ikke var helt einet for rcn, men til 8 lapper så fikk vi beskjed om å løpe å hente den får så og bytte utvekslinga, akslingen ble ligende her lenge, da plutslig en sa, oi det er jo den lille akseelen, vi opna opp og det viste seg og vere orginal, men utvekslinga stemte, vi ringte selger og krevde penga tilbake, men han hadde jo aldri sakt at den var noe annet en orginal på sto han, så hvorfor i helvette trur du vi kjøpte den da spørr fatter'n, hadde jo aldri kjøpt den vis den var orginal, di "kryr" det jo av og til max 3 lapper, uansett så hadde han ikke penger sa han så det gikk ikke å fikse, men trur vi fikk igjen noen kr senere da noen vi kjenner kjenner ham igjen eller noe sant,,, han er fra andre siden av fjorden her, men vet ikke navnet så kor ikke advart dere desvere, men han er i rcn ganet så vidt jeg vet

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gromt med noe nytt og spennende i RCN da gitt! Skal bli artig å se den i forhold til de som kjører med Volvo-motor. Kan jo trykt si du har en stødig motorbygger på saken også, så det kan bli riktig så freskt det! Han fra sørlandet med den svarte Fiat 850'n begynte vel såvidt på en slik 2.2 mener jeg å huske. Han aventerte værtfall etter motor og deler på rally.no for noen år siden. Veit du om den ble ferdig og prøvd ut i Fiat'n, eller ble de planene lakt på is? Selvmordsbil, isåfall! Hehe

 

Veit faktisk hvem dere kjøpte akslingen av når jeg tenker meg om. Har litt kontakt med han via MSN og husker da den handelen der skjedde ja. Satt vel på en vraka 142 Rallybil den akslingen der, om jeg ikke husker helt feil.

Jævli irriterendes når man ikke får det man betaler for!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viste ikke at det gikk noen fiat med sånn motor, hehe, kjenner dermed ikke noe til åssen det funker heller da desverre,,

først må jeg lære meg å kjøre bil igjen da, før du amenligner noe, hehe, men vet uandett ikke når den er ferdig heller, blir brått enda en sesong kunn i bilcross..

 

så du har hørt om det ja, hehe, ja sånt er irriterende:(

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår