Gå til innhold

høggærn racing's bilær

Ranger emnet


oleopel

Anbefalte innlegg

  • Svar 474
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

nå skulle jeg jo ha hatt et par biler klare alt, men ting går ikke så fort som jeg hadde håpet:( det dukker stadig opp andre ting som kommer i veien osv:(

kjøpte meg rør bøyer da i vertfald, 2800kr på torshov med 10%rabbat

så da måtte jeg handle inn litt rør å prøve, lagde først en bøyle til kadetten, men trur den passer bedre i en moris mini, hehe, kadetten kunne jo ikke ha bare golf buer bak så det ble montert fremme oxo;)

DSC01930.jpg

DSC01931.jpg

DSC01932.jpg

DSC01970.jpg

DSC01971.jpg

 

har satt den bilen på vent da jeg fikk onden over meg på å prøve å lage et helt bur, så da tokk jeg inn en astra, har lert ganske mye nå om åssen jeg ikke skal gjøre det neste gang hehe, for jeg syns alt har sett greit ut frem til nå, for nå vei a faen jeg åssen jeg skal få helsveisa dørstreveren og de to skrå stivera som skal gå i hjulkassene...

DSC01972.jpg

DSC01975.jpg

DSC01976.jpg

DSC01977.jpg

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svesa selve buret før jeg lagde kassene, nå er det dørstrevra og bakover strevra som er problemet, har kappa vekk b stolpen for å sveise bakoverstrevra, men veta faen hva jeg gjør med dørstreveren enda....

 

kan uansett glemme p lage hull i taket på den bilen her, for det går sånne breie takvanger der, i kadett c så skulle det ikke vere noe problem, men er uansett lite intrisert i å kappe hull i taket, for er et helsikes ærbe å sveise det igjen uten at det slår seg, og det er jo ikke noe fint på en ny bygd bil:P

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til att det er småtrangt å komme til å sveise her ja.. ;-) Jeg har satt i 1 bur, ALDRI mer! Hehe

 

Synd å ødelegge den Kadett'n der, men det har du sikkert hørt så mange ganger før så det er vel gammelt nytt.. :thumb

Hva skal du ha frammi her da? Hva med en 2.5 V6 f.eks? :race

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det ble trangt gitt, veit hva jeg må huske å gjøre neste gang nå, ikke lag bur som sitter så bra, går jo masse bil med bura lankt på innsia karoseriet, nå skjønner jeg hvorfor, så jeg for melde meg inn i dorlibur klubben, hehe, nei da, kan jo bare lage neste bur kortere, sån så jeg kommer til å sveise når jeg lukker opp døra...

 

du for ta deg en tur å se på den til helgen, så for vi se hva du skriver neste uke, hehe

 

nei det blir vel en volvo med forgasser tenker jeg...

grunnen til det er at 2.2 opel motor er blit skjeldent, de har som regel hatt et hardt liv og de er blit svin dyre.

 

volvo motorer får enn hivd etter seg, de har som regel vert pent kjørt av eldere familie (ja jeg veit det er blitt rånebilnr1 de siste åra)

bilcross skal jo vere bilig så da blir det vulva, MEN FAEN IKKE MED MEKK SPRUT, DET KAN BRENNE!!!!

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

foresten! skal jeg bygge en bra kadett som jeg vil beholde lengst mulig så blir motoren en 2.0s;) tut,kjør og kos deg:)

 

men er et par biler til som må bygges føre jeg kommer til den ene jeg har som egentlig er for bra til bilcross, men er for mye plåt skader på den til at jeg skal gidde det

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ingen vits med for trangt bur egentlig. Men, er man en "flinkis" så blir det sånn... Hehe :thumb

Sett på bilder av diverse RC-bur fra proffe bygggere.. Att det er mulig i det heletatt å sveise mye av det er for meg ei gåte.. Mye dyktige folk rundtomkring!!

 

Jeg stoler på att det er en grunn til att du bygger de Kadett C'ene som du gjør jeg. Veit du er en entusiast, og att du ikke hadde bygget av noe som kunne blitt bra bil igjen. :-)

Slik som jeg egentlig gjør med 142'n min... :idea: Men, den er redda fra huggeriet så jeg har ikke så veldig dårlig samvittighet..

 

Men, hjelper det å bygge Kadett med 2.0 da? Ser folk en pen nybygd Kadett C å sitter vel budpenga rimelig løst alikevel, tenker jeg? Hørte da om en strøken med klin orginal Volvo 244 med B21a som ble solgt på 3 bud i sommer også, så... Bare for att den var strøken..! Latterlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

titta på bildene på første sia her nå av den vectraen, sånn jeg skulle ha gjort oxo vettu, fremme tengte jeg på,,

flinkis? hvem hvor, hæ?

 

ja stol på meg hehe

 

ja er en i distriktet her oxo som bare kjører trening med sin 140, hehe, spurte han om skjermer foresten, men han viste ikke om noen

 

sandaker'n mister jo biler med dårlige motorer i hele tiden ja, men trur kadett og ascona begynner å bli lit mindre populert nå, dele tilgangen er jo ikke den samme lenger, så går den ikke værst så, ja hmm, vi for se, for la 1200'n sitte der da;) hehe

If it ain`t fun, it ain`t a kadett

______________

http://www.hoggernracing.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt dritt er att mange kjøper opp de bila og ikke bruker dem. Bare kjøper for å ha.. :-( Litt mindre sjans for slikt idioti om man kjører Vectra f.eks.. "greit" att folk kjøper biler på bud, men da skal de jaggu bruke dem også!! :redbite

 

Kan hende jeg hører med Rune Hansen om han gidder å støpe 2 framskjermer til meg. Er ikke lov i Bilcross, men hvem bryr seg om det på en treiningsbil a? Går nok greit, og da har jeg jo uendelig med reserveskjermer i bakhånd om jeg skulle knuse en.. :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir morro å se kadett'n i aksjon Ole. det ser ut som en knallvogn, liten motor i den så kan du kose deg mange løp i en god bil!.

 

du ole, har du vært borti at omega 2,5 v6 motorene går helt amokk og sperrer på 4000omdreininger?? en kamerat har omega v6 og den går plutselig ikke like fært. kan det værra noe kam-føler eller no sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår