Gå til innhold

Digitale fotobokser

Ranger emnet

Evjen

Anbefalte innlegg

Er digitale bilder gjeldene bevis i en rettsak?

Har hørt at de ikke er det, og hvis man da nekter å betale en eventuell bot så må jo det komme opp i retten, og da har jo Politiet ikke noe bevis.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. De vurderer å få til forbud mot digitale bilder i rettsaker, for de er veldig vanskelig, så å si umulig å få sjekka om bildet er tukla med når det er digitalt i motsetning til et vanlig papirbilde.

Men de kjører sikkert et unntak for fotoboksene.. Skal ikke forundre meg.

Vet at purken i Nederland har retusjert fotoboksbilder. Stakkaren nekta, det ble rettsak og på den strekningen så hadde de retusjert bort bilen som kjørte for fort.. Men i iveren over å få bildet bra så retusjerte de bort et veldig spesielt rekkverk som bare er på den strekningen.. Så det ble fort oppklart hva som hadde skjedd å skikkelig skittentøysoppvask.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gromit

Nei. De vurderer å få til forbud mot digitale bilder i rettsaker, for de er veldig vanskelig, så å si umulig å få sjekka om bildet er tukla med når det er digitalt i motsetning til et vanlig papirbilde.

Da vil jeg hevde at de uttaler seg mot bedre vitende, men det er jo fint for oss :D

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele poenget med fotobokser er jo helt på trynet!! :mad:

Her om dagen ble jeg tatt bilde av i 74km i 60 sone, noe som er pisspreik! Jeg vet at jeg ikke hadde mer enn 70km på speedometeret og trekker du fra misvisningen ender en vel på ca 66-67km/t.

Nei, inntil at de får tak i fotobokser med bedre nøyaktighet så burde pol10 holde seg til radarkontroller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider