Gå til innhold

Komme seg unna fotoboksbot...

Ranger emnet

aryx

Anbefalte innlegg

Må bare ta med hva en venn av meg gjorde:

Har en venn som leaser bil sammen med en annen venn, og de var på sørlandet i sommer. Bilen står registrert på min venn, men det var han andre som kjørte bilen da han ble knipsa i fotoboksen. Kameraten min ble innkallt til avhør, men han nekta og sa han ikke visste hvem som kjørte.

Det som er problemet er at begge to er ganske kjente, og utpå sommeren var de på nyhetene og i avisen i forbindelse med en stor, internasjonal konkurranse (gidder ikke nevne hvilken), og selvfølgelig kom de med i en lokal avis der han ene ble knipsa i fotoboksen. Dagen etter avisoppslaget ringte politiet dem og sa at nå fikk de betale boten, ellers ble det sak av det. Så da møtte sjåføren opp og betalte :)

Har alltid sagt at jeg ikke vil være kjendis :)

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om man kjører forbi politiet i 150km/t og så følger purken seff etter, man runder et hjørnet, parkerer bilen, og alle i bilen går ut.

Politiet vet ikke hvem av de 4 som satt i bilen som kjørte, har de ikke lov til å gjøre noe da?

- Sierra sedan -92 (rs styling)

x Opel Manta GSi -85

x Sierra sedan -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a.d.b.

En kar jeg kjenner ble tatt i ganske høy fart i 50 sona inn mot skui. Da hadde han skikkelig grovt skjegg. Da han møtte opp på politistasjonen hadde han imidlertid barbert vekk alt skjegget.

Han ble enig med politiet om at det umulig kunne være ham som kjørte bilen, ut ifra bildet. Politiet var enige og saken var ute av bildet.

*spare til skjegg og kjøre fort*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by solid

Så om man kjører forbi politiet i 150km/t og så følger purken seff etter, man runder et hjørnet, parkerer bilen, og alle i bilen går ut.

Politiet vet ikke hvem av de 4 som satt i bilen som kjørte, har de ikke lov til å gjøre noe da?

eller hvis det er 2 eller 3 som er i bilen, kjører fra purken, og alle setter seg baki bilen:)

"eeh vi sov vi, veit ikke hvem som kjørte"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjører fra purken, og de ikke har sikt til deg lenger, så kan de ikke bevise hvem som satt i bilen.

Men for gudsskyld la de andre i bilen være gode venner av deg, for tyster de, uannsett hvem det var som kjørte, så har man ikke lov til å juge for purken i Norge. Det er straffbart å skjule bevis.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TBI

Genialt! :D

-Men vil ikke poitiet spørre hvem mannen er?

-Kan jo ikke svare "aner ikke" heller, da det er din bil .. ?

hmm ..

Jeg har tenkt litt på dette selv. Politiet har jo en ganske sterk sak. Man vet da alltid hvem som har kjørt bilen din (selv om en ikke vil si det så skjønner jo politiet at du seff vet det).

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider