Gå til innhold

Drivverk problemer

Ranger emnet


RaCk

Anbefalte innlegg

Var ute og lekte litt isted. Så plutselig nekter bilen å clutche. Ettersom clutchen er av type dyr kewlar clutch og temmelig ny så tror jeg ikke den er problemet. Er redd for at jeg kan ha knukket boltene fra svinghjulet eller.noe slikt. *husker ikke helt hva toyparts sa*

 

For å kunne kjøre så må jeg starte den på gir. Jeg har hydraulisk clutch og lurer på om det kanskje kan være noe problem der? Den er helt fin når man prøver å clutche. Det er ingen ulyder.

 

Noen tips for hva jeg kan se etter uten å plukke ned hele jævla kassen?

 

:rolleyes:

 

Trenger ingen vittigheter nei.!

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Eller kjøpe en bil som holder.

 

Så hvis jeg kjøper en Corvette og clutchen trenger å byttes, bytter denne og det oppstår feil pga feil montering eller defekt ny (uorginal) clutch så "holder" ikke bilen og jeg bør kjøpe ny ?

 

Hvor er logikken din ? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RaCk

Var ute og lekte litt isted. Så plutselig nekter bilen å clutche. Ettersom clutchen er av type dyr kewlar clutch og temmelig ny så tror jeg ikke den er problemet. Er redd for at jeg kan ha knukket boltene fra svinghjulet eller.noe slikt. *husker ikke helt hva toyparts sa*

 

For å kunne kjøre så må jeg starte den på gir. Jeg har hydraulisk clutch og lurer på om det kanskje kan være noe problem der? Den er helt fin når man prøver å clutche. Det er ingen ulyder.

 

Noen tips for hva jeg kan se etter uten å plukke ned hele jævla kassen?

 

:rolleyes:

 

Trenger ingen vittigheter nei.!

 

Clutchen biter jo siden du kan starte den i gir og kjøre. Så hvorfor skulle noe i selve drivverket være knekt ??

 

Høres mer ut som at mekanismen som presser clutchen vekk fra svinghjulet er defekt, f.eks en skrue har hoppet ut eller så vil ikke den hydrauliske sylinderen bevege seg pga luft i systemet, dårlige ventiler eller lign.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

 

Man har da ikke clutch, det er en unødvendig sak.

 

Kjører du med slurekobling (automat) på corvetten? :-), Med automatkasse har man andre tilsvarende problemer som man kan få med en klutsj, så du kan ikke si at det er noe bedre.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det svensker uten handikapp?

 

Når jeg tenker meg om var det en med handikapp her i landet som også kjørte rally med automat, men jeg husker ikke biltype!

Opel brukte jo automat i fabrikkbilene en stund, for å demonstrere automatkassas fortrefflighet, men de var jo seff modifisert så de kunne gires manuelt!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår