Gå til innhold

Prosjekt Audi 80 Quattro 1984

Ranger emnet


Toførti

Anbefalte innlegg

Har lest en del her på forumet og fant ut at jeg måtte lage en tråd om 80 quattroen min.

 

Kjøpte en gammel audi 80 quattro for snart 2 år siden som egentlig nesten bare har stått. Den har den gode 2,2i 5`ern og det solide quattro systemet. Bilene begynner å bli veldig sjeldne nå, så vanskli å få tak i deler, men har fått kjøpt en 90 quattro delebil, så nå har prosjektet satt litt fart. Den vil delvis bli ombygd til 90 siden 80 delene er vanskli å få tak i. Bilen var dårlig i fronten, så ble mye mer arbeid enn tenkt med den. Bilen blir altså rettet opp og lakkert. Videre er det å bytte innredning og få alt til å fungere slik at den kan bli godkjent. Masse arbeid på den, men håper på å bli klar før snøen blir borte. Må jo prøves på vinterføre!

 

Bilen en stund etter kjøpet

229966_sgq5gl.jpg

 

Første turene me quattro endte ikke så bra, men lært litt mer om kjøring med 4hjulstrekk nå.

229969_n26ix3.jpg

 

Ribbet fronten ned

229973_jprtqd.jpg

 

Bytte av frontplate og litt til som var dårlig på bilens front. Dette ble tatt fra 90 delebilen

229980_eh6fx8.jpg

 

Ny front på maskert og klar for slipegrunning

229985_0x8gji.jpg

 

Fronten slipegrunnet

229992_34u0b5.jpg

 

Motorrommet lakkert, bilen vil fortsatt bli sølgrå

230686_lwsk86.jpg

230664_osmhzl.jpg

 

Panseret slipegrunnet og montert

235367_2cycj8.jpg

 

Interiøret i bilen var noe slitt

235370_42pkxo.jpg

 

Interiør fra audi 90 quattro montert, inklusive belter. Stolene måtte sveises litt om i understellet for å passe.

235374_gqraz9.jpg

 

Dørene slipegrunnet

235380_f7c90s.jpg

 

Dørene montert

235381_36nbh1.jpg

235403_vzch8a.jpg

 

Prøver å rette opp bakskjermen. Har hatt på litt lakk for å se hvor jeg pusser og hvor det er for lavt.

235406_f7e7hr.jpg

 

Er ikke så langt igjen til lakkering, bakskjermene og taket er igjen. Trenger også hjelp til hvordan man får 90 bakfangeren inklusive lister til å passe på 80 bakenden med de smale lampene? Har sett dette før, eller bruker de bakfanger fra en annen modell? ser lik ut 90 bakfangeren hvertfall. Takker for hjelp.

 

Er også på utkikk etter blink og tåkelysa som sitter i 90 frontfangeren, så om noen vet om noe så si ifra.

Neste prosjekt blir 245 veteran 75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne beholdt den orginal, men siden 80 quattro fronten med de rette lampene er så vanskli å få tak i, så blir det 90 front og da blir det seende rart ut med 80 bakfanger som er mye smalere. Men kontakt meg gjerne om noen har de orginale frontlampene til denne bilen, støtfangeren foran med blinklysene bør jeg ha også. Har 2 orginale lamper til denne bilen, men begge til samme side desverre.

Neste prosjekt blir 245 veteran 75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sant det, blir nok 90 deler nå og så får jeg se hva jeg får samla sammen av 80 deler senere tror jeg. Bare jeg ikke ødelegger noe der bak ved å bygge om til 90 fangeren. Noen som vet hvordan jeg får på denne med lister?

 

Har skjedd litt til i garasjen, har tatt ut front og bakvinduet og våtslipt litt slipegrunning samt prøvmontert fronten.

 

240246_xr1yee.jpg

Neste prosjekt blir 245 veteran 75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått litt gjort i helga også, håper på å få lakkert den til neste helg. Har fått tak i en bra lakkerer.

 

Bakskjermen er klar og støtfangeren er endelig tilpasset bilen.

241419_sliqvi.jpg

 

Tatt ut frontrute, bakrutene og mattet ned taket

241434_rtc0dv.jpg

 

Nye støtfangeren som skal på nedpusset

241444_bo3coa.jpg

Neste prosjekt blir 245 veteran 75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår