ssmmkk Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Noen som kan fortelle meg hvor og hvordan man bytter olje på overdriven?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Hvis det er samme OD som på m46 er det en 17-19mm skru du løsner. Uansett, så går olja på m46kassen via girkasse og OD samtidig.. Altså ei å samme olje.. Er også lurt å gjøre reint filtret i OD'en når man bytter olje. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssmmkk Skrevet Januar 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 har lest ett sted at det er vanlig gearolje som skal være på. bare mer mengde(1,6liter) noen som vil bekrefte dette?? og hvor mye strøm tar od? må man ha rele eller holder det med bryter?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Skal ha mer olje ja. Vanlig gearolje.. ATF Helst. Den funker gull.. Kan ha vanlig bryter ja. Det har jeg på min. (m46) OD'en skal ha 12V Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Skal ha mer olje ja. Vanlig gearolje.. ATF Helst. Først sier du vanlig girolje, så sier du helst automatgirolje :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Er litt forskjell på ATF og gearolje ja. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ssmmkk Skrevet Januar 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Hadde på sae 80/90 olje....var det det stod ett sted på nettet jeg fant... Trenger ikke rele for å koble til od da altså? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Er jo ikke SÅ stor forskjell på atf og vanlig gearolje.. ATF er jo den mest vanlige gearolja... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Bytta olje på en M46 på 740TIC for noen år siden. Da sa Volvo at vi skulle bytte fra ATF til vanlig syntetisk motorolje; type Mobil 1.. De påstod dette smørte bedre, og øket levetiden på kassa. Dog usikker på om dette gjelder M41 Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KåreKloak Skrevet Juni 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2010 Hvis det er samme OD som på m46 er det en 17-19mm skru du løsner. Uansett, så går olja på m46kassen via girkasse og OD samtidig.. Altså ei å samme olje.. Er også lurt å gjøre reint filtret i OD'en når man bytter olje. Mye arbeid å ta ut filteret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.