Gå til innhold

600/Nekcar 1961 mod. av Fiat Maniacs Custom

Ranger emnet

Arrabiato

Anbefalte innlegg

Her har dere mitt prosjekt.

Dette er en 1961 modell som vil gi originalfolket hakeslepp og åndenød når den blir ferdig!

Kan jo nevne forsenkning av diverse lykter, antenne, skilt og annet småsnacks.

Jeg må takke min venn "Barbarosso" i Dolcetti klubben for all hjelp med sveis og ville ideer.

Enjoy!

310507006sf5.jpg

restaurering6001207006hm1.jpg

restaurering6001207005uw4.jpg

restaurering6001207001rx1.jpg

restaurering6001207009hf8.jpg

dsc00329xu0.jpg

dsc00323ww0.jpg

dsc00331wu4.jpg

dsc00332om8.jpg

dsc00334pb5.jpg

600restaurering025vl7.jpg

600restaurering026rv6.jpg

600restaurering027tp4.jpg

600restaurering028ta5.jpg

600restaurering029pp5.jpg

Heller ikke framskjermene slapp unna....: :shock:

600restaurering030io2.jpg

600restaurering031ew6.jpg

For en jobb!!! Men det blir nok bra når alt er ferdig....

Life`s too short to drive boring cars....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått prosjekt!

Har selv en 62 Fiat 1100 jeg holder på å sanke deler til for tiden, skal pusses opp nå det blir litt varmere i været.... (uisolert garasje:()

1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red.

1998 Ford Mustang 3,8V6

1995 Chevrolet Astro EXT AWD

2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldingene.

Svarer dere litt generelt om bilen;

Motor blir original nå første året, men planen er en lett frisert uno turbo motor senere.

Når det gjelder felgene er det ikke mye å velge i til denne bilen og jeg hadde tenkt meg temaet retro møter moderne. Originalt sitter det 145/12 dekk på denne, men jeg har montert 195/45-14 på 6.5" brede felger. Disse gikk ikke inn i hjulhusa

så derfor valgte jeg å bredde bilen med totalt 6 cm.

Lakk er ikke bestemt ennå, men jeg heller mot baby blue med hvite scallops på sidene og forskjemene. Hvis dere ser på bildet tatt fra siden så ser dere liningen til scallops slik jeg har tenkt meg det.

Bilen skal også senkes foran.

Interiøret blir meget enkelt med alt trukket i svart og en custom konsoll med stereo og div. målere som er kjekt å ha.

Jeg legger inn flere bilder senere når jeg har kommet litt lenger.

Følg med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er ett "likanes prosjekt"! liker prosjekter med gamle biler som for en touch av den nyere alder ;) slår aldri feil, snakker da ikke om plastikk:) hva med skikkelige kantfelger?

Det som sitter på nå er maksimalt av hva som går inn uten å bredde mye mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel oppdatere litt...

Skjermbreddinga er endelig i boks:thumb og endelig kan bilen snus opp ned for å renses, få reparert understell og tilslutt grunnes med epoxy.

Tok lenger tid enn jeg hadde regnet med fordi det dukket opp uventede problemer med en skjev venstre side etter en gammel kollisjonsskade.angry2

Dette oppdaget vi ikke før breddinga var igang og målene ikke ble riktige. Hele venstre skinka har vi nå laget ny selv.

Regner med ca en uke til med arbeid, og så kan nye deler monteres og bilen snus for sparkling.

Beklager at jeg ikke har fått lagt ut bilder ennå pga. problemer med kameraet, men det kommer snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...