Gå til innhold

Hvilken av disse skal eg ta som førstebil?

Ranger emnet

generalen

Anbefalte innlegg

Hei, er ny her så si i fra om eg har plasert feil eller nokke sånt.

Det begynner å nærme seg lappen for min del no å då skal eg ha meg bil, endelig! Har ikkje så allverdens med penger å bruke på sjølve bilen. Ser på diverse ungdomsbiler, å di mest akktuelle er: Opel Vectra A, Ford Sierra og Ford Mondeo. Det må nødvendigvis ikkje ver en av di, men syns det virker som spennende biler. Tar imot innspill om di forsjellige bilene..

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg uten tvil gått for Ford Mondeo'n, der får du mest for pengene. Sierraen kan du "leke" mer med, Opelen er OK nok, men ikke så mye bil som du får i Mondeo'n. Men dette er jo allt etter ditt eget behov.

Personlig, hvis jeg hadde vært en "seriøs bilbruker", hadde jeg kjøpt Mondeo.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg tysk ingeniørkunst, kjøp Audi. 100 eller 200.

Fantastisk lyd av 2,2 literen.

Får vel en grei 100 til 10-15000.

Holdbarhet/kvalitet er ikke den beste på disse. Har skrudd litt av disse, og jeg HATER de nå. Jeg skjønner ikke hvorfor VAG bygger bilene sine så tungvint, andre merker, feks. Ford er jo en drøm å skru på i forhold. Deleprisene er også dyre hos VAG.

selv om jeg er opelfan, så må jeg si meg enig med Tsbusa her, du får mest igjenn for ford mondeo'n. god bil er det å kjøre også, fin begynner bil....

Endelig en Opel fan som faktisk har litt vett! Hehe:) Kanskje det finnes håp i verden alikavel da;)

Men ingen må tro meg feil her, "Smaken er som baken, delt i 2" Og "Alle biler er noe dritt, man må bare finne den dritten som passer èn selv best". Så det er sagt!

-Subaru Impreza WRX 01'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mondeo må være en av verdens kjedeligste biler.. I hvertfall mk1\2 ern (i mine øyne da, dritkjedelig utseende)

Ville ringt på denne og hørt hva som mangler på EU kontroll om jeg hadde vært ute etter bra førstebil :)

AutoDB.no

Honda slår meg som gode biler, men som alt annet fra 80 tallet, så ruster de da...

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Regner med at du mener MK1? Sånn i forhold til de andre bilene)

Ja, er MK1 eg mener

sierra er jo "herjebilen" blandt de du har nevnt. skal du bruke bilen som primært som framkomstmiddel, så velger du Mondeo'n.

At det blir litt "herjing" er ikkje umulig:angelsmili: Er jo tross alt førstebil så må jo prøve meg frem litt

Mondeo må være en av verdens kjedeligste biler.. I hvertfall mk1\2 ern (i mine øyne da, dritkjedelig utseende)

Syns mondeoene kan bli virkelig tøffe eg då, nye fangere og fine felger så blir di rå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mondeo'n trenger ikke stort mer enn litt senk, 18/19" felger og en endestuss ut på hver side bak. Da er de mer enn pene nokk, og ikke kjedelige! I Mondeo så har du jo el vindu foran, el takluke ++ Iallefall på de vanlige 2 liter modellene og oppover, V6'en har dette uansett. Mondeon ligger godt på veien, og den er sprek med sine 136hk. (2 literen) V6'en har ca 170hk.

-Subaru Impreza WRX 01'

Lenke til kommentar
Del på andre sider