jcberg Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Hei! Har kjøpt meg to forsterkere, en til å drive frontsett og en til å drive sub. Det har seg slik at det fra før ligger 50mm2 kabel ferdig trukket fra batteri til bagasjerom i bilen. Forsterkerne tar maks 25mm2 stømkabel såvidt jeg vet (Er en Audison SRx1 og en SRx2). Det jeg da tenkte på var å bruke en fordelingsblokk med inngang for 50mm2 og to utganger for 25mm2 (evt. mer). Lurer bare på om det er best å plassere forsterkeren til frontsettet foran i kupéen slik at høyttalerledninger/strømledninger osv. blir så korte som mulig, eller om det hadde vært like greit å ha begge baki. Det jeg hadde tenkt var enten å koble en fordelingsblokk på 50mm2 kabelen som ligger baki bagasjerommet fra før og legge 25mm2 fra fordelingsblokka til hver forsterker, og trekke ganske mange meter fra 2-kanals forsterkeren til høyttalerne foran. Evt. kan jeg kutte 50mm2 kabelen foran i bilen og koble på fordelingsblokka der, trekke 25mm2 derifra til 2-kanaleren som jeg plasserer foran i bilen, gå videre fra fordelingsblokka til bagasjerommet med 50mm2 kabelen som ligger der fra før (er to hull til 50mm2 på blokka), og så kutte noen kordeler på 50mm2 kabelen for å få den til å passe på monoblokka baki. Hva blir best? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morbid Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Jeg ville ha montert begge forsterkerne bak og brukt en fordelingsboks med sikringer for å splitte den 50 kvadraten til 2 x 25 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcberg Skrevet Januar 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Jeg ville ha montert begge forsterkerne bak og brukt en fordelingsboks med sikringer for å splitte den 50 kvadraten til 2 x 25 Oki, men da gjør det ikke så mye om høyttalerkablene til frontsettene blir litt lange? Vet du om en plass man får billig fordelingsblokk med sikring i da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
blogz Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Såsant du ikke kjøper verens miste kvadrat i høytalerkabel skal signalet i dem være såpass godt at du ikke taper så mye der. Siter What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg