Gå til innhold

Fjerne merker på bakluken?

Ranger emnet

goførti

Anbefalte innlegg

Hei, har fått enorm lyst til å fjerne merkene på bakluka på min 93" 245, en kar sa til meg at siden den var så ny, så var det dobbelsidig teip de satt fast med, men dette er jeg litt skeptisk til...

så, noen her som har gjort det før og kan fortelle meg hvordan man gjør dette lettest uten å ødelegge lakken under??

93 Volvo 245 Turbo

86 Volvo 240

98 Kawasaki ZX6-R

09 Polaris Assault RMK 800

87 Suzuki lt250r

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er limt på med dobbeltsidig teip. Bruk fiskesnøre, tanntråd (?) eller noe lignende til å skjere bakom emblemet. Så kan du varme restene med en varmepistol så du får av det meste og så bruke no rensemiddel av egnet type for å få av det siste limrestene.

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gjorde det på en 460 jeg hadde for noen år siden å det var ikke noe problem.

varmet merkene å bra dro dem av, satt nesten ikke lim rester igjen på luka heller. resten bare gned jeg av med fingeren å tok en rask fres med polish maskinen etter på!! fin som gull å gjort på 10 min

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk gøtt, vask vekk resten med jif, og en gummiskrape. Trenger ikke varmluftpistol. du kan og bruke ruterens til å ta vekk limrestene med, eller sitrusrens. er du veldig nøye, har biltema en dekorfjerner.

JIF? onfiredevi Er du galen mann, det skader lakken! :D

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skrurekrem da! Så gal er jeg ikke. Bruker kun det for å fjerne rustflekker :P Men mente sånn jif på sprøyteflaske :D

Vet aldri! Kom en dame inn på jobben og var fornøyd med at bilen ble så ren... Hun hadde brukt JIF skurekrem... Jeg tok en titt på bilen og gud forby, jeg fikk ikke sove den natten.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider