Gå til innhold

Min S4 2.7bi-turbo

Ranger emnet


Silverking

Anbefalte innlegg

Er K04 fra RS4 og RS6 samme type?

Trodde K04 til RS4 var bolt on, men uansett. Det å sveise om flens på eksosen er liksom det enkleste modefikasjons som er til turbo da:) Detta blir nok skikkelig gromt! Elsker den biturbo låta, V6 lyden, så også 2 turbo'r som lager litt ekstra lyd:)

Dra på masse bilder ved montering da!

 

Lykke til!

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 195
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er K04 fra RS4 og RS6 samme type?

Trodde K04 til RS4 var bolt on, men uansett. Det å sveise om flens på eksosen er liksom det enkleste modefikasjons som er til turbo da:) Detta blir nok skikkelig gromt! Elsker den biturbo låta, V6 lyden, så også 2 turbo'r som lager litt ekstra lyd:)

Dra på masse bilder ved montering da!

 

Lykke til!

 

Kjekt med tilbake meldinger gitt:)

 

K04 fra rs4 er en del mindre en rs6, og det stemmer slik du skriver att k04 er bolt on på s4'en, men siden dener litt annaledes og større so vil ikkje rs6 turboene passe mot down pipes'a

 

K04/rs4 holder vel til 450++

k04/rs6 holder til 550+

 

Skal prøve å vere litt fotograf mellom øktene når montasjen pågår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke helt sett specs på RS6 med biturbo så var usikker på turboene. Men stemmer det med RS4 turboene og effekten ja:)

Dette blir jo knall da!

 

Gleder meg til å se litt montering og resultater av dette. Er drømmen min selv å bygge om S4 biturbo til RS4 med chip eller mere effekt. Digger V6'rn :)

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke helt sett specs på RS6 med biturbo så var usikker på turboene. Men stemmer det med RS4 turboene og effekten ja:)

Dette blir jo knall da!

 

Gleder meg til å se litt montering og resultater av dette. Er drømmen min selv å bygge om S4 biturbo til RS4 med chip eller mere effekt. Digger V6'rn :)

 

Visst det er drømmen din så er det ivertfall oppnåeleg, finnest mange forskjellige oppgraderinger til 2.7en, k04/rs4 er vel den mest forsiktige,men holder no likavel,var egentli den løsninga eg skulle gå for, men som du forstår so ble planene endret betrakteleg og no sitter eg her med den argeste kkk oppgraderinga:)

Begynner nå å gle meg alvorleg mykje til å få den igang,skal visst vere rimelegt vildt kor desse bilene går med sopass med gamp, får jo masse dreimoment og trykket kommer mykje før en på dei gamle gode femmerene..

 

Takk for alt skryt og støtte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst det er drømmen din så er det ivertfall oppnåeleg, finnest mange forskjellige oppgraderinger til 2.7en, k04/rs4 er vel den mest forsiktige,men holder no likavel,var egentli den løsninga eg skulle gå for, men som du forstår so ble planene endret betrakteleg og no sitter eg her med den argeste kkk oppgraderinga:)

Begynner nå å gle meg alvorleg mykje til å få den igang,skal visst vere rimelegt vildt kor desse bilene går med sopass med gamp, får jo masse dreimoment og trykket kommer mykje før en på dei gamle gode femmerene..

 

Takk for alt skryt og støtte:)

 

Fult oppnålig drøm ja, bare spare litt:)

Hvis jeg ender opp med en Biturbo er det veldig mulig det blir RS6 og ikke RS oppgradering etter hva du har fortalt nå:)

Disse drar jo fort masse hester og jeg syntes disse motorene er nesten like kule som femmerne. Kul lyd i V6'n med turbo:)

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du godkjent bilen som rs4 då?

 

 

Ka skal eg det for?

Det er ikkje en rs4 uansett, og dessuten har eg ikkje råd til å betale 1000kr pr.hk og å reise til tyskland å bruke enda mer penger på tuv godkjenning..

 

Blir nok helder kanskje et program til gata med lavere effekt og et til bane med full effekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va'kje sånn eg meinte det, eg berre lurte eg..

 

Har ikke peiling på korleis det blir med reglementet når ei slik kraftig effektøkning kjem inn med delar frå RS4/RS6 som også er registrerte modellar hos Audi.

 

Som sagt, eg berre lurte. Sparar du pengar på det gjer du det jo selvfølgelig ikkje, eg berre lurte på om det var obigatorisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår