kjas&mas Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Var det jeg skrev :wank Må ta stilling til saken = Vurdere om det er grunn for videre beslagleggelse... da er vi vel enige da, men skjønner ikke helt at du sier at man "alltid" skal nekte beslag for det eneste som skjer hvis du nekter er jo at politiet får rettens kjennelse til å holde førerkortet ditt og etter det kan de jo suse like mye som de gjorde før kjennelsen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Subaru_power Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Jeg sa ikke at man "alltid" skal nekte beslag, men at det er hovedgrunnen, nest etter at du er uskyldig naturligvis ;). Men da får du saken unna fortere enn om du ikke gjør det. Og er du heldig så kan du få igjen lappen etter 3\4 uker. Har skjedd med meg etter "uaktsom kjøring". Og ble ikke fratatt lappen igjen heller. Og er du enda heldigere, sånn som enkelte jeg har snakket med, noe som er svært sjelden, så kan det være at du får igjen lappen etter 3 uker, og får tlf dagen før rettsaken om du godtar boten og får beholde lappen for å slippe styret med rettssak osv. Det er ytterst sjelden, men det har skjedd. Kommer vel an på hvor "sheriff" påtaleansvarlig er. Siter http://s58.photobucket.com/albums/g252/Legacy_Turbo/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjas&mas Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Jeg sa ikke at man "alltid" skal nekte beslag, men at det er hovedgrunnen, nest etter at du er uskyldig naturligvis ;). Men da får du saken unna fortere enn om du ikke gjør det. Og er du heldig så kan du få igjen lappen etter 3\4 uker. Har skjedd med meg etter "uaktsom kjøring". Og ble ikke fratatt lappen igjen heller. Og er du enda heldigere, sånn som enkelte jeg har snakket med, noe som er svært sjelden, så kan det være at du får igjen lappen etter 3 uker, og får tlf dagen før rettsaken om du godtar boten og får beholde lappen for å slippe styret med rettssak osv. Det er ytterst sjelden, men det har skjedd. Kommer vel an på hvor "sheriff" påtaleansvarlig er. er ikke helt enig enda jeg altså... når du sier at du får saken unna fortere stemmer jo ikke dette med virkeligheten. Det er to forskjellige ting retten skal ta stilling til. Nekter du skal bare retten ta stilling til om det er skjellig grunn til misstanke (rett meg hvis jeg tar feil juristen) og om fortsatt beslag er et uforholdsmessig inngrep. Dette er kjennelsen politiet trenger for å holde førerkortet ditt til saken endelig er avgjort. Selv om du ikke samtykker til beslag er det bare denne kjennelsen som må avsies innen fire uker. Straffesaken som avgjør skyldspørsmålet kan ta like lang tid uansett... Med andre ord: samtykker du ikke i beslag må du møte en ekstra gang i retten for en kjennelse og du går glipp av strafferabbatten, ellers er det i de fleste tilfeller kula likt... Når det gjelder de som har fått igjen førerkortet og telefonene om at saken blir trukket dagen før du skal i retten så tror jeg det er minst like lett å vinne i lotto som at dette skal skje i det virkelige liv... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Subaru_power Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Godt mulig. Og at det er lotto, ja. Sa at det var svært sjelden. Men det har skjedd. Og det å samtykke i at du er skyldig, er jo i og for seg dumt om du ikke er på fattighetens rand. De få kr du får i strafferabatt kan de ha for min del. Er større sjans for å få igjen lappen om du ikke samtykker enn om du samtykker, naturligvis. Og som du sier, det er liten forskjell på å ikke samtykke bortsett fra rettsaken og strafferabatten. Og om du får tak i en dyktig advokat som vet hva han holder på med, så er det fullt mulig å bli frikjent, dog vanskelig. Om de er 2stk i bilen, og de har video, kan du nok bare samtykke, da du ikke kommer noen som helst vei. Men om det er kun en i bilen og ingen video, så vil jeg anta at det er en del lettere selv om retten har altfor stor tiltro til purk. De gjør feil de også, og de ser på hotel cæsar akkurat som vanlige folk. Er ikke supermennesker de heller selv om det kan virke sånn. Siter http://s58.photobucket.com/albums/g252/Legacy_Turbo/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg