StiligeCecilie Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Heisann! Jeg har FOR FØRSTE GANG (viktig!) eksperimentert med HDR, og i denne forbindelse har Colli og DaButcher slilt opp med 240ene sammen med min bil. Her er noen av bildene. Siste bildet ble etterspurt i høy oppløsning på Turbobricks, så den er mulig å finne her http://www.stiligececilie.net/phat_loot_wallpaper.jpg Som sagt, så er dette mitt første møte med HDR, så dere må gjerne kritisere.. :P Men fordi dette er et skoleprosjekt som skal var til april, så blir det mange flere bilder innen den tid. Spent på svar =) Siter 1 1989 Volvo 240 GL X 1995 Hyundai Accent StiligeCecilie @ DeviantArt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Du vet hva jeg mener om de, pene! :) Håper vi får tatt flere en annen dag. Vi må til en shoot med sommerhjul på også. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO 1983 Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Hei! Lov og spørre hva HDR er? Hvordan får Du bildene sånn? :) Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StiligeCecilie Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Hei! Lov og spørre hva HDR er? Hvordan får Du bildene sånn? :) Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Ok, liten forklaring. HDR står for High Dynamic Range, og går ut på å ta 3-5 bilder med forskjellig eksponering før man da merger disse sammen. Eks.: Man har et stativ og tar tre bilder av samme motiv med -1, 0 og +1 i eksponering. Deretter legger man disse sammen på pc'en og man vil få et bilde med stor dybde. Man kan få fokus på både bakgrunn, forgrunn og mellomgrunn. Siter 1 1989 Volvo 240 GL X 1995 Hyundai Accent StiligeCecilie @ DeviantArt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GnarKiLL Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Det siste bildet ble mildt sakt j''''' pent! Synd de to bakerste volvoene gjemte seg så... Siter 99, 200SX S14a Racing Edition - Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Ja, vet... Vi skulle stått lengre framme, men pyttsann! :P Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Flott senk Colli :D Nå synes det ihvertfall! Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Ser bedre ut med 17"... Er ikke så glad i de vinterfelgene egentlig! :P Det må til. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StiligeCecilie Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Det siste bildet ble mildt sakt j''''' pent! Synd de to bakerste volvoene gjemte seg så... Pfff, min er fremst, det er nok :P Siter 1 1989 Volvo 240 GL X 1995 Hyundai Accent StiligeCecilie @ DeviantArt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Egoistisk! :D Vi må ta flere en dag... ;) Så kan du tenke ut locations der vi ikke får sure bønder på mini traktor med tilhenger på nakken! :D Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StiligeCecilie Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Egoistisk! :D Vi må ta flere en dag... ;) Så kan du tenke ut locations der vi ikke får sure bønder på mini traktor med tilhenger på nakken! :D Skal forhøre meg litt i klassen om noen vet noe. Siter 1 1989 Volvo 240 GL X 1995 Hyundai Accent StiligeCecilie @ DeviantArt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Dette var ikke veldig bra. Fargene er veldig "off" normalen, og spesielt siste bildet har HDR-effekten gått feil vei og motarbeider nå hele poenget. Ingen av bildene er gode, med dette mener jeg at du har tatt for få bilder. Poenget er å ikke ha noen skyggepartier, og ingen utbrente områder. Men siden det er første gang jeg skal stoppe her med all min negative kritikk :) Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StiligeCecilie Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Dette var ikke veldig bra. Fargene er veldig "off" normalen, og spesielt siste bildet har HDR-effekten gått feil vei og motarbeider nå hele poenget. Ingen av bildene er gode, med dette mener jeg at du har tatt for få bilder. Poenget er å ikke ha noen skyggepartier, og ingen utbrente områder. Men siden det er første gang jeg skal stoppe her med all min negative kritikk :) Ja, vel jeg visste jo egentlig om dette på forhånd da. Men jeg tror jeg har tatt for mange bilder egentlig. Med 5 eksponeringer, så er det lett for at det lyseste blir for lyst og det mørkeste for mørk. Men jeg skal nå øve meg litt mer fremover. Siter 1 1989 Volvo 240 GL X 1995 Hyundai Accent StiligeCecilie @ DeviantArt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Ja, vel jeg visste jo egentlig om dette på forhånd da. Men jeg tror jeg har tatt for mange bilder egentlig. Med 5 eksponeringer, så er det lett for at det lyseste blir for lyst og det mørkeste for mørk. Men jeg skal nå øve meg litt mer fremover. Gjør man det riktig skal det lyse tones ned av det mørke, og omvendt. Bruker du photomatrix hdr eller noe annet program for å "merge" de sammen ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Jeg er interessert i å se HDR bilder av biler som du har tatt Kverna (dersom du har tatt). :) Hadde vært greit å se hvordan det skal være, eller hvordan du gjør det. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg