Gå til innhold

Kjøp av 230e

miley

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg må kjøpe meg bil, og har ikke tenkt å legge for mye penger i det. Ser for øyeblikket på en 230e som har rulla 300.000km. Den virker likevel til å være i god stand teknisk, innvendig er den strøken og den ser ikke så værst ut på utsiden heller. Hørte snakk om at det var bytta panser og bagasjelokk for å få det til å se ut som en nyere mod.

Han vil ha 20.000kr for bilen, og jeg lurer derfor på om dette er en grei pris.

Synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20.000 e ein greie pris for ein FINE w124 men pass på er d chrom lister over hjulbuene så er d garantert rust under hvis han ikkje har tatt den!men for alldel eg ska ikkje ødelega någe for deg,det er sykt solide biler å motorene er veldeig slite sterke. lykke til:afro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel merce er mye komfort for en billig penge. 230 motorene med dobbelt kamkjede er best men 300k er jo ikke så mye.. Sjekk for rust rundt jekkfester/kanaler og hjulbuer bak. Få noen med peiling til å se over/prøve bilen. kjøp deg en Haynes reparasjonshåndbok. Må gjøre litt vedlikehold selv viss det skal svare seg å ha bruktbil. Selv om en gammel motor bruker litt olje er oljeskift/filterskift livsviktig! bruk billigolje (felleskjøpet/biltema) God tur..

230TE/-84 & 280SE/-80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hører at de skal være solide biler :) Ellers så skal bilen være sveisa for rust under.

Skal titte litt nøyere på den når han kommer oppover med den i helga. Haynes rep.bok skal kjøpes :D

Må si det blir uvant med automat, men det er vel sånn som går seg til :)

Er det mer "standardproblemer" med 230e jeg burde være obs på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk at takluke fungerer begge veier, at vidusviskern fungerer som den skal, at girkassa ikke slår inn i gir, rust i jekkfester,kjølevifta foran slår inn og går som den skal, varmejusteringen inni bilen fungerer, slakke i styresnekka, diffen ikke uler, rust i innerskjermer (sjeldent!) ellers en gullende god bil som bare kjører og kjører:)

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider