Gå til innhold

Hvordan opparbeides bonus på forsikring?

Ranger emnet


MortenK

Anbefalte innlegg

(Har søkt først)

 

Må man ha forsikring sammenhengende i 6 mnd før hovedforfall hvert år for å få bonusøkning? Hva om man har i 3 mnd etter et hovedforfall, og så i 5 mnd før neste forfall (altså pause på 4 mnd)?

 

Jeg tror forsikringen min prøver seg på meg, har vært forsikret hos dem i minst 27 mnd over 2 perioder (ca 3-4 mnd pause "midt i" pga lappmangel), og har bare gått opp 10% i bonus. Spurte hva som skjedde, fikk masse feil om mine forsikringer tilbake, rettet på de og da sa de at jeg går opp til 40% i februar. Men lurer på om jeg egentlig burde hatt 50%, med tanke på at det er 2 år og 11 mnd siden jeg begynte å ha biler på meg selv ved neste hovedforfall..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden de trodde jeg var idiot ved min første henvendelse understreket de at jeg kun fikk bonus ved forsikring av bil, hehe.. De påsto at min første forsikring var 1,5 år senere enn den egentlig var, og i en periode der jeg ikke en gang hadde bil.. Avventer nærmere svar fra de, men hadde vært greit å hørt litt om folks erfaringer på dette området..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, etter at jeg gravde litt så så forsikringsagenten at mine bilkjøp hadde vært "uheldig" i forhold til reglene om bonusopptjeneste, så han økte meg til 40% i dag, og så får jeg 50% om 3,5 mnd (i stedet for 40% om 2 uker og 50% om 1 år og 2 uker) =)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Hos alle forsikringsselskap jeg kjenner til, får man 20 % startbonus dersom man forsikrer et motorkjøretøy. Dersom man kjører skadefritt, får man 10 % ekstra bonus hvert år, opp til 70%. Fra 70 % går man opp 5 %, til 75 %. Når man har hatt 75 % i fem (?) år, kan man velge å gå opp til 80 %, eller å holde seg på 75 % og slippe bonustap ved første skade.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår