bambus Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 skal skifte bærebro på en ford mondeo 1993 modell sedan begge sider fremme,har fårr nye brukte. noen som har noen tips eller vet hvor jeg kan finne en veiledning fra start til slutt???;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bambus Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Har fått av den på høyre side fremme men, hvordan skal jeg få den andre på?? skal jeg feste de 2 innerste boltene først eller den ytterste? hva er lettest???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bambus Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 ikke f.... om å få dette på igjen.....ingen som har peiling,,,,,,,angry2 angry2 angry2 angry2 angry2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas ST200 Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 kan du ta et bilde å legge ut her? Kan ikke sjønne at det skal være så stort problem? hvor plages du å få festa? Det er to skru-punkt inne på chassiet (fremme å bak) så er det vel bærekula ytterst, som skal opp i spindelen? Jeg har aldri hatt av hele brua på min, men har ofte hatt av bærekula/spindelen. så det vil si, får du på de indre skruan burde det være kurant... Siter Thomas ST200 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Du slår/bender den på plass innvendig først Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bambus Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Ja fikk de to innerste på, men når jeg skal ha spindelen på så er det verre. Har prøvd å jekke opp spindelen for så å prøve å slippe den den på bærekula, men når jeg jekker opp så vrir spindelen seg, bare tull. skiftet på en audi 80 der var det mye mer kurrant pga at de to innerste boltene sto motsatt vei ( som en slags hengsle, vanskelig å forklare) men skal ut å prøve litt nå så kan jeg jo ta noen bilder og legge ut, kanskje dere har noen lure triks på lager. Takker for alle svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Dra ned bærearmen med et spett, og styr på plass. Ikkenoe problem Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bambus Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 ja gikk greit nå, var vel litt for redd for å bruke makt, men alt kom seg da jeg ble litt forbanna. :rockets :deng takk for svar, skal gå løs på andre siden i morgen, smurte inn bolter og muttere mye i dag så får vi se :hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sledfire Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 Ja her må du bruke makt:) Mondeø og div andre biler har satt spen i berebruene sine. Mener og huske at mondeoen har no sånt som 100-150kg motspenn:) Siter Opel Vectra 1,8cd (1997)Angeleyes å 18" Toyota Landcruiser (1986) 31" Går det itje hente vi berre meire fart!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bambus Skrevet Januar 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 har skiftet ene siden nå ja, begynte på den andre...:deng fikk av mutteren nermest hjulet, fikk av bakerste. men den fremre er det verre med, vridde mutteren rund med en gang. Nå har jeg dratt frem vinkelsliperen, kom litt inn i mutteren, men bare noen millimeter pga liten plass under der :( har prøvd hammer og meisel. men har gitt opp det. Så nå har jeg en dremmel som jeg sliper vekk hele mutteren, er vel halveis etter en liten time grrrrrrrrr Hater ford hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2008 har skiftet ene siden nå ja, begynte på den andre...:deng fikk av mutteren nermest hjulet, fikk av bakerste. men den fremre er det verre med, vridde mutteren rund med en gang. Nå har jeg dratt frem vinkelsliperen, kom litt inn i mutteren, men bare noen millimeter pga liten plass under der :( har prøvd hammer og meisel. men har gitt opp det. Så nå har jeg en dremmel som jeg sliper vekk hele mutteren, er vel halveis etter en liten time grrrrrrrrr Hater ford hehe Tja.. det finnes bilverksteder. 2,5 timer for begge sider Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg