Gå til innhold

sierra 2,9i 24v cossi

Ranger emnet


sierra24v cossi

Anbefalte innlegg

89mod sierra 2,9i 24v

 

vert gjort mye med bilen for den ble posta her. har prosjekt tråd på fastford.

bilen er org levert med 2,9i 12v så den havna det twin turbo på, så gjekk den motoren hjem til gudene så en ny 12v ble satt inn og tok samma turen den å.

så da bestemte eg meg for og bygge en skikelig gjennomført is Turbo i den men kom over en 2,9i 24v cosworth motoer til en fornufti penge så den blei handla om montert sist helg og det funker bare helt vannvitti bra.

 

 

her blir det gjort mye fremover..

 

det som er gjort er:

 

bytta fra 2,9i 12v twin turbo til 24v cossi motor.

forsterka cossi clutsh

senkesett

2,5" eksos

Rs sjørt

cossi vinge og bakfanger

Rs leppe fra scorpio foran.(ikke helt ferdi)

 

Det som skal gjerast er:

 

bytte alle foringer i forstilling.har gule poly. liggende.

heil lakering.

byte dører på h.side pga rust.(eneste rusta som er på bilen)

bakrute senker.

legge opp motor el nett skikeli.er bare kasta samme i en fart for at den skal ver kjørbart.

bygge stereo.skal ikke vert noe stort men kun fin lyd og en eller 2 12"

 

 

tips og komentarer er alltid kjekt.. :)

89 sierra 2,9i 24v cossi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får slenge ut noen bilder, høres interessant ut detta.

Ikke noe turbo-planer for nye motoren ? ;P

 

ja men hvordan? har kompressor liggende men den er til salgs. blir nok twin turbo i løpet av våren om alt går etter planen.

 

 

 

ellers har eg skifta 1 el vindusheis foran og sveist eksos i dag.

89 sierra 2,9i 24v cossi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan innsug er det du har?

driver med tilsvarende prosjekt selv,

men har orginal maksin... og har kommet

meg til øret at innsuget er en enorm flaksehals

når det kommer til disse motorene, så du tjener nok

på det der sku,n tru...=?

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

 

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan innsug er det du har?

driver med tilsvarende prosjekt selv,

men har orginal maksin... og har kommet

meg til øret at innsuget er en enorm flaksehals

når det kommer til disse motorene, så du tjener nok

på det der sku,n tru...=?

 

er insug laga i stål. han eg kjøpte motoren av hadde den i en taunus cupe og da måta han lage nytt innsug pga.panser/plass. resten av maskina er org.merker at insuget har gjort noe.den er sykt sprek. org insuget er visst strupt veldi mye(hørt ca80hk men vet ikke hvor mye det stemmer.) er boa eler bob motor du har? den eg har er en bob med boa el nett. boa nettet er veldi enkelt og lage til.

89 sierra 2,9i 24v cossi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80hk? fuck det var jo litt da...

jeg har boa motor.

har du lyst å høre med han karen om hvordan

han laga det? evnt oppskrift/tegninger så

jeg kanskje kan lage meg tilsvarende... :)

 

det er laget i hue..bara saeis sammen noe greier..boa motoren er vist dårli har jeg hørt..den tåler ikke så mye juling som bob`en gjør,kan ta noen flere bilder av insugert og legge ut i mårra om du vil se..

89 sierra 2,9i 24v cossi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
er insug laga i stål. han eg kjøpte motoren av hadde den i en taunus cupe og da måta han lage nytt innsug pga.panser/plass. resten av maskina er org.merker at insuget har gjort noe.den er sykt sprek. org insuget er visst strupt veldi mye(hørt ca80hk men vet ikke hvor mye det stemmer.) er boa eler bob motor du har? den eg har er en bob med boa el nett. boa nettet er veldi enkelt og lage til.

 

Originalt BOA innsug holder til 270 sugehester, så det struper nok ikke sååå mye:well:

Jeg tviler vel egentlig litt på at det bare er å hive i sammen et innsug og tro at det blir bedre enn hva Cosworth har fått til, selv om det bevisst er designet for å holde effekten noe nede. F.eks tror jeg neppe momentkurven blir noe bedre.

Husk at disse motorene hadde rekordhøyt dreiemoment for en 3,0 sugemotor i hele perioden de ble produsert (91-98). Og det var faktisk mye på grunn av et godt utformet innsug.

 

Skal det sugetrimmes vil jeg personlig satse på omslipte kammer, grenrør, eksos, filter og et godt mappet datasprut.

 

Det som er bedre på BOB er kjedestrammer-mekanismen. Den har to litt kortere kjeder, i stedet for ett langt med lang strammeskinne. Men med riktig stell er ikke det et problem på BOA. BOB har vel også litt bedre kammer.

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår