Peder82 Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Hei, er ny her, og håper noen av dere kan være behjelpelige med noen spørsmål jeg har :) Har forsøkt å søke, men fant ikke helt tilsvarende problemstilling. Jeg kjøpte en brukt snøscooter da jeg bodde på Svalbard for noen år siden. Nå skal jeg selge den videre, men problemet er den er avskiltet, da jeg valgte å ikke fortsette å betale forsikring på den siden jeg flyttet derfra. Et enda større problem er at vognkortet ble borte i flyttelasset. Hvordan skal jeg gå frem for å få nytt vognkort? Jeg må vel både ha en del av vognkortet + salgsmelding for å få videresolgt scooteren? Hvis jeg har vært uklar på noe, bare spør. Setter pris på alle tilbakemeldinger :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Foreslår å ringe Vegvesenet. De er de eneste som kan svare med sikkerhet likevel, hjelper ikke hva noen skriver på et forum. :) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Du kontakter BT og skriver et tapt vognkort skjema.Får da et midlertidigt vognkort og så kommer nytt vognkort i posten litt senere. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peder82 Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Takk for svar! Jeg fant frem til skjemaet "Melding om tap av kjennemerke/vognkort". Nå lurer jeg på om da kjennemerket ble levert inn til Sysselmannen (i forbindelse med at forsikringen ikke lenger ble betalt), også vognkortet måtte bli levert inn? Jeg var ikke bosatt på Svalbard da dette skjedde, og han som gjorde det for meg kan ikke huske om han måtte det... Hmm, kanskje like greit å ta kontakt med vegvesenet/Sysselmannen i morgen... Hvis ingen har noen innspill? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Skiltet er nok sendt til Tromsø og makulert.Da fulgte nok VK med hvis han leverte det, hvis ikke så bare kontakt vegvesenet/BT og få et nytt :D Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peder82 Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Flott, tusen takk for svar! =) Kos deg med vinterføret der oppe, hehe.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 jo takk, fikk ca 20cm idag.Så nå blir det Fardalen :D Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal C. Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 jo takk, fikk ca 20cm idag.Så nå blir det Fardalen :D HELVETE! Her nede er jeg igang med banandyrking snart....!!!!:assman Siter Paal C. Ram SRT 10 "Lekebil" Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest" http://www.HPComposites.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 HELVETE! Her nede er jeg igang med banandyrking snart....!!!!:assman LITT off-topic? ;) Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paal C. Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 LITT off-topic? ;) Jaaaaaaaaaaaadddaaaaaaa masa.....! :kiss Siter Paal C. Ram SRT 10 "Lekebil" Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest" http://www.HPComposites.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Februar 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Jaaaaaaaaaaaadddaaaaaaa masa.....! :kiss :hug: Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Februar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2008 Om scooteren hadde gamle typen vognkort (dvs ikke den nye med en blå og en rosa del), trenger du ikke dette for å få videresolgt scooteren. Har den derimot nye greia, leverer du inn tapsmeldingen (som du har funnet) sammen med salgsmelding OG kopi av legitimasjon, så er ting i boks. Siden scooteren er avregistrert, vil du ikke kunne bestille ny kopi av vognkortet ditt (verken midlertidig eller endelig versjon), slik det er foreslått lenger oppe. Du kan også levere inn tapsmelding uten salgsmelding (men med kopi av leg dersom du selv ikke møter opp personlig), da slettes kravet som ligger inne. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg