Danielos Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Hei folkens!:afro Vet dere hvilke Bilmerker som har Register-KJEDE og ikke Register-REIM? Hørt at man sparer mye på å ha en bil med KJEDE istedenfor REIM? Noen som vet?:sombrero: Vet ikke om dette var riktig sted å stille dette spørsmålet,menmen..:cheers: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 mye å spare, spørs hvor grådig du er. de aller fleste merker har vel før eller senere hatt biler med register kjede. er vel mer hvilke bil modeller med det. vet ford scorpio blandt annet har register kjede. nissan patrol, king cab og laurel har vel og register kjede? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirus Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Nissan har kjede på de aller fleste mororene sine. Ford har også vært flittig med å bruke kjede i Scorpio og Sierra etter hva jeg vet. Siter Thomas Bil-bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 En smart mann sa en gang: "Hvis en del er designet for å aldri ryke, så vil den være jævlig dyr å reparere når den ryker". Har ingen liste til deg over biler med regreim, men tror innsparingen der er heller minimal, med mindre du regner med å ikke ha andre reparasjonsutgifter på bilen enn regreim bytte. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danielos Skrevet Januar 22, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 En smart mann sa en gang: "Hvis en del er designet for å aldri ryke, så vil den være jævlig dyr å reparere når den ryker". Har ingen liste til deg over biler med regreim, men tror innsparingen der er heller minimal, med mindre du regner med å ikke ha andre reparasjonsutgifter på bilen enn regreim bytte. Hva koster det sånn ca å bytte register-reim i forhold til register-kjede? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 vet ford scorpio blandt annet har register kjede Ford scorpio er levert med både registerREIM, registerKJEDE og registerDREV. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sc0ot Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Gammal mazda, 626n min har kjede :) Siter Golf 1985 mod Cab! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Tror ikke man kan si at noen bilMERKER har det ene eller andre. Det er liksom ikke samme motorene i en Amazon som i en C-30 Prisen varierer etter hvor stor jobb det er. Litt enklere på en Opel OHC motor enn på en Audi V8 Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Hei folkens!:afro Vet dere hvilke Bilmerker som har Register-KJEDE og ikke Register-REIM? Hørt at man sparer mye på å ha en bil med KJEDE istedenfor REIM? Noen som vet?:sombrero: Vet ikke om dette var riktig sted å stille dette spørsmålet,menmen..:cheers: Kilden din er nok ikke helt oppdatert. Kan trygt anbefale deg å velge bil etter helt andre kriterium enn hvorvidt den har reim eller kjede på registeret... Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sc0ot Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Eneste fordelen med kjede er vel att risken for att det ryker er mindre, men når dÈt først ryker så er det vel ett sant helvete tenker jeg. Siter Golf 1985 mod Cab! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Jeg mener å tro at Saab 9000 har det, men er dog ikke heltsikker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 Opler, masse av mercedeser,bmw osv.. stort sett de fleste merker har vel en og annen bil som har kjede. og det er ikke billigere med kjede vil nå jeg si! - kjede er DYRT - Strammer er VELDIG DYRT - Jobben er DYR - div annet tilbehør for jobben er DYRT og det må uansett byttes en gang, i værstefall rykker det å da blir det ikke billig. jeg byttet kjede på min 2.3 16v mercedes og det kostet meg vel ca 2500 kr. og jeg gjorde jobben selv! er mekaniker av yrke men tok sin tid allikevel. Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 jeg byttet kjede på min 2.3 16v mercedes og det kostet meg vel ca 2500 kr. og jeg gjorde jobben selv! er mekaniker av yrke men tok sin tid allikevel. Til sammenligning så koster regreim + spennerulle til min volvo 740 500kr, og jeg bytter den på under en time. Og jeg er programmerer, ikke mekaniker. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 ja der ser man;) er nok ikke lønnsomt å kjøpe en med kjede som har rundet 200 tusen i hvertfall.. men uansett så tror jeg ikke jeg ville kjøpt en bestemt bil på grunn av en sånn ting! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 kan ikke sammenligne det å skifte reim på en gammel Epa i forhold til en S6 plus f.eks. alle bilmerker har kjede i en eller annen sammenheng. ofte blir doble kammer drevet kjede, andre har i register, noen har i oljepumpa. noen har både reim/kjede. dyrt uansett hva du måtte ha, når det eventuelt måtte skiftes La oss si at du har skiftet reim på en bil 2-3 gang. og Kjede en gang, differansen blir ikke så voldsom. Men alt avhengig av modell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg