Trondelond Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Sunnyen min har kjede. :) Siter Trondelond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Kjeder ryker i praksis ikke,og blir så godt som aldri utslitt heller. Dvs,på en vanlig,standard bilmotor. Sykler derimot,med harde kammer og mye turtall,de må man bytte på iblant.. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 biler med kjede er ikke immune mot ras de heller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 Enig med Erik Braseth her, men et reg kjede holder lengre og i de flestefall så hører men når d behøver å byttes, i motsettning av reg reim, dær smeller d uten forvarsel. er en grunn til at BMW gikk over til reg kjede igjen;) men for all del, dette er en smaksak hos vær og en tenker jeg;) Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 Helt riktig som nevnt her at samme merke kan ha modeller med begge deler (ikke samtidig). Har hatt en Nissan Bluebird som hadde reim, mens Primeraen jeg hadde etterpå hadde kjede. Min Mazda 6 har kjede, men min 626 som jeg eide før 6'ern hadde reim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 Til sammenligning så koster regreim + spennerulle til min volvo 740 500kr, og jeg bytter den på under en time. Og jeg er programmerer, ikke mekaniker. Det var dyrt det :D VW Lupo har registerkjede.. Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianG Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 Golf VR6 har også registerkjede. Siter Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fiat 131 acing Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 Si du har bytte interval på ca 60-90000km på reim, du kjører 15000 km i året. Kjøpe deg en bil som det er byttet reg.reim på når du kjøper den,da slipper du tenke på det de neste 4-6 årene. Vedder på att mye annet ryker før den tid uansett merke og modell. Er nok ikke der det er penger å spare på vedlikehold etter min mening. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet Januar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2008 Opler, masse av mercedeser,bmw osv.. stort sett de fleste merker har vel en og annen bil som har kjede. og det er ikke billigere med kjede vil nå jeg si! - kjede er DYRT - Strammer er VELDIG DYRT - Jobben er DYR - div annet tilbehør for jobben er DYRT og det må uansett byttes en gang, i værstefall rykker det å da blir det ikke billig. jeg byttet kjede på min 2.3 16v mercedes og det kostet meg vel ca 2500 kr. og jeg gjorde jobben selv! er mekaniker av yrke men tok sin tid allikevel. På de motorene blir det dyyyrt hvis du må skifte drev! En kompis hadde en 2,3-16 der det måtte byttes drev... Det endte med at han kjøpte en hel motor med "nye" drev og kjede. Det ble billigere enn å kjøpe nye drev! Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Rønningen- Skrevet Januar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2008 ja koster vel 5 lapper får et drev der tror jeg.. pluss div skinner til kjede! vet det er en dyr motor å skifte på men er et utgangspunkt i hva det kan koste å skifte! Siter "Vorsprung Durch Technik" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 vel, da er d vel på tiden å minne dere om at regkjede holder meget lenge på en motor, skal egentlig holde hele dens leve tid faktisk, å grunnen til at kjede eventuelt må byttes, viss motoren ikke har gått langt da,er da slurv med oljebyte, sånn er d:( da kan dere selv regnet ut hva d koster på en med rem med byte på vær 80000km, å en bil man kanskje bytter 1 gang på eller ingen. dette er som sagt 2 hoved grunner til regkjede bytte 1: den har gått 4-50000km. 2: slurv med olje bytte. Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E34_forever Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Den største fordelen med kjede må vel vær at det i utgangspunktet holder bilens levetid. Dessutan vist det begynner og bli dårlegt så vil du høyre rassling pga slitt kjede! Det er ein fordel! Min BMW er gått 320000 og kjede er heilt bra. MEN eg hadde ikkje kjøpt bil pga kjede eller reim. Men det skal vær sagt at dei fleste nye bilar har kjede, ikkje heilt uten grunn. Eg trur at Mitsubitsi også har reg-kjede på noken, bmw etter 90' har kjede, SAAB har kjede på alle trur eg(ikkje sikker), generelt så har diesel motorar ofta kjede eller drev. AmCar-ar bruke ofta kjede eller drev. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 De fleste har registerkjede etter hva jeg har forstått. Det går jo på at en reim tar fortere kvelden og tar først registerreim/kjede kvelden går motoren til helsikke, da er det greit å ha registerkjede som tåler mer og varer lengre. Det er billigere å bytte en litt dyrere del skjeldent enn en mindre dyr del ofte. Nå sier ikke jeg at man bytter registerreim ofte, men den må jo bli byttet oftere enn registerkjede. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnalf Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 Dessuten er det ofte litt "knatring" i motorer med kjede, kontra reim ofte Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 Dessuten er det ofte litt "knatring" i motorer med kjede, kontra reim ofte nja, nå har ikke mine biler knatra iværtfall, å jeg har hatt noen. d skal faktisk være rett så stille fra ei kjede også om alt er i orden. Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.