Gå til innhold

Hvilke Bilmerker har REGISTER-kjede ??

Ranger emnet


Danielos

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjeder ryker i praksis ikke,og blir så godt som aldri utslitt heller. Dvs,på en vanlig,standard bilmotor. Sykler derimot,med harde kammer og mye turtall,de må man bytte på iblant..

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Erik Braseth her, men et reg kjede holder lengre og i de flestefall så hører men når d behøver å byttes, i motsettning av reg reim, dær smeller d uten forvarsel.

er en grunn til at BMW gikk over til reg kjede igjen;)

men for all del, dette er en smaksak hos vær og en tenker jeg;)

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si du har bytte interval på ca 60-90000km på reim, du kjører 15000 km i året.

Kjøpe deg en bil som det er byttet reg.reim på når du kjøper den,da slipper du tenke på det de neste 4-6 årene.

Vedder på att mye annet ryker før den tid uansett merke og modell.

Er nok ikke der det er penger å spare på vedlikehold etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opler, masse av mercedeser,bmw osv.. stort sett de fleste merker har vel en og annen bil som har kjede. og det er ikke billigere med kjede vil nå jeg si!

 

- kjede er DYRT

- Strammer er VELDIG DYRT

- Jobben er DYR

- div annet tilbehør for jobben er DYRT

 

og det må uansett byttes en gang, i værstefall rykker det å da blir det ikke billig.

 

jeg byttet kjede på min 2.3 16v mercedes og det kostet meg vel ca 2500 kr. og jeg gjorde jobben selv! er mekaniker av yrke men tok sin tid allikevel.

 

På de motorene blir det dyyyrt hvis du må skifte drev! En kompis hadde en 2,3-16 der det måtte byttes drev... Det endte med at han kjøpte en hel motor med "nye" drev og kjede. Det ble billigere enn å kjøpe nye drev!

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, da er d vel på tiden å minne dere om at regkjede holder meget lenge på en motor, skal egentlig holde hele dens leve tid faktisk, å grunnen til at kjede eventuelt må byttes, viss motoren ikke har gått langt da,er da slurv med oljebyte, sånn er d:(

da kan dere selv regnet ut hva d koster på en med rem med byte på vær 80000km, å en bil man kanskje bytter 1 gang på eller ingen. dette er som sagt 2 hoved grunner til regkjede bytte 1: den har gått 4-50000km. 2: slurv med olje bytte.

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største fordelen med kjede må vel vær at det i utgangspunktet holder bilens levetid. Dessutan vist det begynner og bli dårlegt så vil du høyre rassling pga slitt kjede! Det er ein fordel! Min BMW er gått 320000 og kjede er heilt bra.

MEN eg hadde ikkje kjøpt bil pga kjede eller reim. Men det skal vær sagt at dei fleste nye bilar har kjede, ikkje heilt uten grunn.

Eg trur at Mitsubitsi også har reg-kjede på noken, bmw etter 90' har kjede, SAAB har kjede på alle trur eg(ikkje sikker), generelt så har diesel motorar ofta kjede eller drev. AmCar-ar bruke ofta kjede eller drev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har registerkjede etter hva jeg har forstått. Det går jo på at en reim tar fortere kvelden og tar først registerreim/kjede kvelden går motoren til helsikke, da er det greit å ha registerkjede som tåler mer og varer lengre. Det er billigere å bytte en litt dyrere del skjeldent enn en mindre dyr del ofte. Nå sier ikke jeg at man bytter registerreim ofte, men den må jo bli byttet oftere enn registerkjede.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er det ofte litt "knatring" i motorer med kjede, kontra reim ofte

 

nja, nå har ikke mine biler knatra iværtfall, å jeg har hatt noen. d skal faktisk være rett så stille fra ei kjede også om alt er i orden.

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår