Neonz Skrevet Januar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2008 HEi! Har akkurat tappet at gearoljen på min vw golf 2 1,8l (gx)1991 mid 5 girs. Men så lurer jeg på hvor mye olje jeg skal fylle på igjen. Ser i hynes boka men der står det 2 ulike typer gearkasser, finner ikke ut hvilken tyle min er /enten 085 ell 020 står de i boka, Det eneste jeg finner ut av bokstaver på gearkassen er ATHO-3011, noen som kan hjelpe meg? På forhånd takk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thor_no Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 er ikke helt sikker hvordan det er på 5 girs kassa men på de fleste girkasser er det en nivåplugg. dvs du fyller inn i hullet etter nivå pluggen til det begynner å renne ut :puke: og da er nivået riktig. pluggen er ofte utstyrt med feste for en stor umbrakonøkkel. på 4 trinns kassa tror jeg det var 17 mm. Siter thor 1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi. Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 HEi! Har akkurat tappet at gearoljen på min vw golf 2 1,8l (gx)1991 mid 5 girs. Men så lurer jeg på hvor mye olje jeg skal fylle på igjen. Ser i hynes boka men der står det 2 ulike typer gearkasser, finner ikke ut hvilken tyle min er /enten 085 ell 020 står de i boka, Det eneste jeg finner ut av bokstaver på gearkassen er ATHO-3011, noen som kan hjelpe meg? På forhånd takk:) Dersom du har 1.8 med 5 trinns har du 020 kasse ATH er koden på kassa... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonz Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Ok, helt bomesikker på at det er 020, spør bare fordi hadde vert litt tappe å hatt i for mye/lite gearolje og dermed ødelakt gearkassen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Neonz Skrevet Januar 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2008 noen?(A):P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Januar 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2008 Er da bare å fylle på i hullet til det begynner å renne ut igjen.. bare pass på at bilen står rett... Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Januar 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2008 2 liter går på. Men er du sikker på om du har tappa kassa helt? Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Januar 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2008 085-kasse er til 801-blokk (Polo-motor), så du har garantert 020-kasse. 2 liter går vel på med et nødskrik (og søl), men jeg har sjelden greid å få i mer enn rett over 1,8L. Jeg fyller da gjennom hullet til speedometerwiren. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Jeg fyller da gjennom hullet til speedometerwiren. Jeg fyller jo som kjent gjerne rett på clutchhuset, og da går det på så mange liter man bare vil. :P Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Jeg fyller jo som kjent gjerne rett på clutchhuset, og da går det på så mange liter man bare vil. :P HEHE:D. Naturligvis! Dette er vel om mulig enda bedre for girkassa;). Husker du om dette ga bedre fremdrift for bilen?:uhhmmwhat?: Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 HEHE:D. Naturligvis! Dette er vel om mulig enda bedre for girkassa;). Husker du om dette ga bedre fremdrift for bilen?:uhhmmwhat?: Kan vel ikke akkurat si at fremdriften ble bedre. Heller omvendt kanskje. Men lukten av råtne egg (evt. girolje) økte betraktelig! :) Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg