volvo242_r Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Det høres ut som vifta til webastoen er løs, moen som har erfaring med dette. Det er en 02 mod. Eventuelt hvor mye arbeid å reparere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Tormod_ Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 Dette er veldig vanlig. Overhaler mange slike på jobben nå som det er vinter :) Det som stort sett skjer er skruen(e) løsner og det blir slark og lyd. Skruen som holder sprederen (den som sprer dieselen) pleier å løsne, slik at sprederen faller ned. Da fyrer den ikke i det hele tatt. Når man overhaler skifter man dyse, spreder og evnt viftemotoren hvis ulyd i denne. Nå i det senere har dette kommet komplett, så du skifter ut hele "klompen" med alle delene i. Det er også billigere. Kommer an på hvor mye du har skrudd før, men jeg overhaler disse på 45 min-1 time. I Volvo tidverket står det 2timer på overhaling tror jeg. Det er litt plukk, og det anbefales på det sterkeste å ha den på bukk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fordcapri Skrevet Mars 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2008 vifta lager og lyd. v 70 har ikke webasto varmer. disse er utstyrt med volvos egne varmere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg