Gå til innhold

RammeSkeiv

Ranger emnet

Cereal

Anbefalte innlegg

lurer på å kjøpe meg ny bil nå..har hatt en golf gti 1.8 8v..

skal se på en 16v nå i helgen, men denne har vært krasjet en gang..var ikke noen kraftig krasj, men det jeg lurer på er hvordan jeg kan finne ut om den er ramme skeiv..hvis den er det, er det kostbart å fikse noe sånt, er det verdt det?

98- Subaru Impreza GT

x - 95- Volvo 850 T5

x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v

x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi

x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cereal

hva koster det å få en golf montert i en jig da?

Ganske uaktuelt for å si det slik. Men er bare som de andre har sagt - gå rundt å kikk. Se etter store / små gliper mellon panser og drører .... Se ellers etter under bilen om du ser noe som ser rart ut der ... Tar du en forhjulskontroll får du en ganske sikker kontroll på at den ikke er skjev da - men du får ikke sjekket om denne er paralellforskjøvet ... Altså begge dekka på en side står lengre bak en på andre ...

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

Ganske uaktuelt for å si det slik. Men er bare som de andre har sagt - gå rundt å kikk. Se etter store / små gliper mellon panser og drører .... Se ellers etter under bilen om du ser noe som ser rart ut der ... Tar du en forhjulskontroll får du en ganske sikker kontroll på at den ikke er skjev da - men du får ikke sjekket om denne er paralellforskjøvet ... Altså begge dekka på en side står lengre bak en på andre ...

en firehjulskontroll er vel bedre om du lurer på om bilen er skjev, for da får du vite grader vandring fra bakdekkene mot fremdekkene. dvs, krabber bilen på veien eller går den rett fram osv.

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey..skal ta en sånn firehjulskontroll i kveld tenkte jeg..visst alt ser bra ut da, så kjøper jeg den sikkert..men hørte noe om å kryss måle i motor rommet, noen som vet noe om dette?

er den skeiv så får jeg vel bare prute å bruke den som delebil..er vel verdt litt mer en 1500,-? er ikke gått mere enn 200 000km...16" alu felger og diverse...

98- Subaru Impreza GT

x - 95- Volvo 850 T5

x - 87- VW Golf Gti 1,8 16v

x - 92- Honda Civic HB 1.5Lsi

x - 85- VW Golf Gti 1,8 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cereal

okey..skal ta en sånn firehjulskontroll i kveld tenkte jeg..visst alt ser bra ut da, så kjøper jeg den sikkert..men hørte noe om å kryss måle i motor rommet, noen som vet noe om dette?

er den skeiv så får jeg vel bare prute å bruke den som delebil..er vel verdt litt mer en 1500,-? er ikke gått mere enn 200 000km...16" alu felger og diverse...

om noen her har ELSAWin så er der en seksjon hvor det står hvor mange cm det skal være mellom fjørtårnene fremme blant annet, og andre kritiske punkter på bilen. Dette for å bestemme om bilen er i vater eller ei..

jeg har avinstallert elsawin så jeg kanke hjelpe :|

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider