Gå til innhold

HASTER! Hvordan ta av deksel?

Ranger emnet

klyde2000

Anbefalte innlegg

Bilen min har nå begynt å lekke vann i den ene bakdøra.

For å fikse dette må jeg ta av dekselene på sitter på bilens innside mellom dørene. Kalles vel B-stolpen, har litt angst mot å dra for hardt! Er så kjipt å brekke noe.

Kan noen her fortelle meg kjapt hvordan dette gjøres enklest mulig? Det burde jo sikkert ikke være noe problem for slike dyktige mekanikere som gjemmer seg her inne ;)

Takker for alle forslag!

Mvh

Rolf

EDIT: Fant ingenting i Haynes manualen. :/

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av terskellistene i for- og bakdør. Vipp av det nederste dekselet på b-stolpen (klips). bak det tror jeg du finner 2 skruer som holder fast det øverste dekselet på b stolpen. Hvis jeg husker rett så sitter klipsene som faen så vær forsiktig så det ikke sprekker.

Robert

- 2001 Audi A4 Avant 1,9 TDI Quattro

- 1998 VW Golf 4 1,6 (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Hvis jeg husker rett så sitter klipsene som faen så vær forsiktig så det ikke sprekker.

Er noe dritt det der.. har ikke telling på hvor mange deksel jeg har knukket pga gjemte skruer og klips #)¤&(#

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elendig kvalitet på mobilen min!! men men

25012008.jpg

det er en kupe detektor. den kan slåes av eller på slik at alarmen ikke reagerer på bevegelse i bilen hvis du f.eks har bikje eller unger i bilen.

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe å jeg som skal ha en liten staffshirdbullterier hehe dakar han kommer til å bli ledd av hvis noen rapper bilen. helt til han sitter i armen dems å ikke vil slippe før de bruker brekkjern. hva lags hund har du?

sorry dette ble helt off topic

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider