Superthomas Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Har et lite problem med en turbokonvertert M50B20; den blåser ut gnisten når jeg kommer over 5000rpm... Maks ladetrykk 0,8bar (men vet ikke hva som skjer over 5000 da. T3/4 turbo) Holder på å skaffe plugger med mer futt, men om dette ikke hjelper så trenger jeg råd. AF skal ligge på mellom 12 og 13 (to 390cc dyser med tilleggsprut) så den bør ha greit med bensin. En del av problemet er at det allerede sitter i Iridium plugger, så tror egentlig ikke det er så mye å gå på Vet om folk som har kjørt 1bar+ med samme oppsett som meg, så ser ingen grunn til å senke trykket Andre forslag til hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kberg Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Hvor stort gap er det på pluggene da??? Nå er det vel igrunn ikke pluggene som lager gnist heller, Åssen står det til med resten av tenningsanlegget da? Åssen vet du at det er gnista som "blåser ut" forresten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Hvor stort gap er det på pluggene da??? Nå er det vel igrunn ikke pluggene som lager gnist heller, Åssen står det til med resten av tenningsanlegget da? Åssen vet du at det er gnista som "blåser ut" forresten? "Blåser ut" burde stått i anførselsestegn ja.. Mener vel egentlig at den ikke tenner skikkelig. Fungerte perfekt før turboen kom på, så skjønner det ikke helt. Får vel dra over coilene en tur og. Poster stats på pluggene til helga når jeg tar dem ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kberg Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Uhm, har den en coil på hvær plugg?, eller 3 doble, eller? Prøv å klemme sammen gapet på pluggene litt, å se å som sjer... Men, åssen vet du at det er tenninga i det hele tatt? Driver turteller å hopper rundt? eller har du noen andre fixe måter å se det på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Januar 23, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Nei, har 6 coiler mener jeg. Turtellerens signal er for øyeblikket lånt bort til ekstrasprutet (ikke kraftig nok signal til både/og, finner en løsning på dette seinere). Vet hvilke turtall jeg ligger på i fart uansett. Hva annet enn tenning kan være problemet når den får nok bensin? Og det at den kutter på 5000rpm er relativt, gir jeg full pedal i første/andre så kutter det enda noen hundre rpm tidligere... Virker ikke som om den er så lysten på å få turtall så fort, for å si det tåpelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2008 Låter unektelig som tenningsanlegget ditt kneler ja... :) ..Hvis da ikke tilleggssprutet har ei dyse som henger så den drukner? Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.