Gå til innhold

Chiptuning til diesel fra eBay?

Ranger emnet

Fjøslukt

Anbefalte innlegg

Hei..

Har en Skoda Superb som jeg leker litt med tanken på å chiptune. Ser at man kan kjøpe en enkel sak fra Norge for ca 5000kr som kobles rett i motor og skal øke effekten.

Var så innom eBay og så at de selger denne:

eBay Motors: TDI PD Diesel Tuning Chip VW Audi Seat Skoda Golf VRS (item 350017445944 end time Jan-28-08 14:34:48 PST)

Prisen er jo bare $50 (ca 300kr) Hva er dette for noe, hvorfor er det så mye billigere enn det i Norge? Og vil den fra eBay skade motoren?

Skoda Superb 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på det der og en chip er at når du chipper motoren omprogramerer du dataene for innsprøytning/turbotrykk osv i styreenheten på bilen

Med en slik dings du linker til kobler du bare den til et støpsel der den lurer styreenheten ved å få den til å tro at det er feks mindre ladetrykk og slikt enn det er..

Det beste for motoren er uten tvil chip..

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på det der og en chip er at når du chipper motoren omprogramerer du dataene for innsprøytning/turbotrykk osv i styreenheten på bilen

Med en slik dings du linker til kobler du bare den til et støpsel der den lurer styreenheten ved å få den til å tro at det er feks mindre ladetrykk og slikt enn det er..

Det beste for motoren er uten tvil chip..

Ok! Så en slik fra eBAY vil ødelegge motoren?

Hvor er det evnt. best/billigst å få chip til bilen? Noen hevder Dragon på eBAY? Noen andre?[/

Skoda Superb 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, KCR-boksen har nå fått mye skryt da, at den ødelegger motoren er vel å ta i, er ikke mer risiko en chip, men et chip er mye mer inteligent;)

men kjøp fra ebay vet jeg ikke om jeg hadde turt, om du feks hadde fått problem, så blir d vel vanskelig med suport eller???

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg kjøper en dyrere elektronisk chip ala Dragon sin, vil dette slite motor unødvendig. Noen hevder at det er bra for motoren, dette skjønner jeg ikke helt.

Min motor er gått over 400 000km (drosje) men den går bra enda.. Lurer derfor på om det er dumt å montere chip når den har gått så langt, men hvis det er bra for motoren er det jo egentlig ikke noe å stusse over...

Skoda Superb 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider