Gå til innhold

Hva koster det omtrent å lakkere en Golf Mk3?

Ranger emnet

KristianG

Anbefalte innlegg

Heisann.

Tenkte jeg kunne skrive inn her for å høre hva dere antar det vil koste å lakkere Golfen min. Det er noen småting som må gjøres og det er:

Fjerne liten bulk fra ene framskjemen.

Pusse litt lakkrust i hjulbuen.

Pusse litt rust ovenfor frontruta.

Ellers skal bilen lakkeres i samme farge som den allerede er, altså Storm Grey (LK7Y tror jeg lakkoden var).

Det jeg da lurer på, er om noen kan si meg hva en slik jobb omtrent vil koste med kvitteringer?

Edit:

Dette skal da altså ikke være noen kjøp/salg-tråd, jeg ønsker rett og slett å vite hva noe slik koster.

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner! :)

Det er egentlig ikke så veldig mye som skal gjøres, men jeg kan ta kontakt med noen for å høre om pris. Syns det er litt ekkelt å gjøre det, siden jeg ikke har tenkt å lakkere helt enda, men bare lurer på hva det vil koste så jeg får spart opp penger.

Hvis du, Bead-Lock, skulle lakkert en bil, hadde du hatt noe imot å la den du lakkerer bilen til være der og se, og kanskje hjelpe til? Jeg er utrolig nysgjerrig på hvordan man retter opp, sparkler, pusser, lakker og alt det der.

Et annet spm, la oss nå si at jeg har fått en pris på 12 000kr for å lakkere bilen, inklusive lakk, herder (alt det som trengs) pluss forarbeidet. Er det da mulig at lakkereren kommer når bilen er ferdig og sier at det blir 3000kr dyrere?

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet spm, la oss nå si at jeg har fått en pris på 12 000kr for å lakkere bilen, inklusive lakk, herder (alt det som trengs) pluss forarbeidet. Er det da mulig at lakkereren kommer når bilen er ferdig og sier at det blir 3000kr dyrere?

Regler for slikt, om prisen avviker vesentlig (mener det er nevnt 20% i et eller annet skriv fra forbrukerådet?) fra prisoverslag skal ikke jobben fortsettes uten at oppdragsgiver har sagt ja. Velger firmaet å fullføre jobben uten å spørre kunden, ja da har de tapt penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider