Gå til innhold

Lære hvordan : Rette, sveise, grunnarbeid, lakking!

Ranger emnet

Bead-lock

Anbefalte innlegg

Er enig med bead-look der... er mye "ville"svar på dette forumet.

Men kan ikke folk som skal gjøre ting eller som skal ha gjort ting bli flinkere til og bruke bilder. for eks, skal en ha lakka noe felger;ta bilde av dem å legg dem ut så kan dem med erfaring si deg hva du burde gjøre. eller er du billakkerer og har en jobb på en bil som har en rustflekk,ta bilder underveis og legg dem ut med forklaring på hva du gjør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Er enig med bead-look der... er mye "ville"svar på dette forumet.

Men kan ikke folk som skal gjøre ting eller som skal ha gjort ting bli flinkere til og bruke bilder. for eks, skal en ha lakka noe felger;ta bilde av dem å legg dem ut så kan dem med erfaring si deg hva du burde gjøre. eller er du billakkerer og har en jobb på en bil som har en rustflekk,ta bilder underveis og legg dem ut med forklaring på hva du gjør...

MEGET bra svart!babyhmm?

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke få sagt hvor utrolig lei jeg er av selvoppnevnte verdensmestere som trådstarteren her øyensynelig er(og at jeg faktisk lar meg provosere av sånne mennesker)

Ingen verdens mester men om DU og de andre gidder å se på 2-3 sider her i denne delen , så hadde du å oppdaget at dendel spørsmål går igjen...HELE TIDEN... om rusta er på en BMW eller boble eller hva som helst, så ligger det stickytråder som burde gi ALLE svar!

Det er jo hyggelig å høre at du har lang erfaring og sikkert er dyktig i det du driver med, og mange har sikker mye spørsmål som du gladelig har svart på i over 5000!!! innlegg etter hva jeg kan se, så virker din oppgitthet over alle spørsmålene kansje litt påtatt..

Ville tro at du ikke har gidde å sett litt rundt å vet HVA vi har vært gjennom her siden du ble regget i 05...

Men største tråden på noe bilforum...her på Bilforumet, kjempetråd på Zatzy, på dwfss.org og eget forum med 11000 innlegg...

å dine 40 innlegg gir vel ikke grunnalg for å si at DU er til mye hjelp for andre her på forumet:knock:

Men uansett, så er jeg av den oppfatning av at dyktige mennesker bør dele sin kunnskap. Hadde dine lærere og de dyktige menneskene rundt deg fortalt deg at de var lei av dine dumme spørsmål hadde du nok fortsatt lurt på om det var smart å lakke ute en regntung dag. Jeg har også forståelse for din yrkesstolthet, men jeg regner med at du også pusser opp ditt eget hus selv om du ikke er utdannet maler.

Hus kommer jeg ALDRI til å pusse opp selv...

Finnes da folk jeg kan plage som gjør slikt...

Men over til det du skriver...

Det er ikke problem å svare, men 95% av spørsmålen kan de lese seg til på sticky trådene... å selv bruke fatasien...

Så min melding til deg er hold deg unna forumet hvis du er lei av spørsmål, og hold deg for god til å glede deg over andres inkompetanse. For i mine øyne har du redusert deg fra en dyktig fagperson til en selvgod bedreviter.

ja...

Å hva er du i sammenhengen?

tilfører iallefall ingenting...

alacocaina

Å for å si det sånn...

Boyd er død... , så da rykket jeg opp på 2 plass bak Foose...babyhmm?

:D:D

Min hjemmeside...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oj, har lenge sett gjennom tråden til bead-lock her å på zatzy, du er jo en dyktig person som kan det du driver med! Å jeg ser opp til folk som deg, går selv skole å utdanner meg til oppretter/lakkere, å bredder en e30 på ettermiddagene. Synes da det er litt dumt at du skal bli irritert når jeg lurer på ting, trenger jo ikke svare om du synes jeg spørr helt bortinatta teit da, feks ang hjulbue sveising, åssen side man skal false på, skal man sveise kant i kant, forskejllige meninger på det(selv om kant i kant er det retteste?)

Ikke ta det som kritikk, men er ett forum, å ikke alle kan like mye, å da må det være greit å spørre om hjelp :)

Skal vite at det er de "dummeste " spørsmålene en lærer mest av...

men som du også ser om du kikker 2-4 sider bakover her så er det mye omigjenspørsmål-...

Å du som går da på skole her... ja dere som gjør det, har vel litt å glise av innimellom dere å...babyhmm?

Min hjemmeside...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det er vel best at folk overlater fixing av alt av biler til dere proffene da og selv sitter hjemme og glaner film og eter ostepop.

Det beste rådet å gi til folk som vil prøve er å lete r..a ut av sofaen og sette i gang, det skjer fint lite før en begynner!

Og ja, er det snakk om nye eller vedlig speseielle biler går en til en proff. Vi andre som roter med 15-20-25år gamle skrothauger vi fikser så best vi kan og lærer litt hele tiden.

her er det ikke snakk om at bare vi proffene skal gjøre jobben, men litt selv insikt og kanskje lese litt og fundere selv er lurt?

Jobber ukentlig med disse spørsmålene "alle" stiller her, småbulker, hakk i lakken , rustblemmer, ja hele spektret...

Å det skal både kunskap, erfaring, å ikke minst annet enn SPRAYBOKSER TIL for å flekke ut reparerte flekker...alacocaina

Vi reparerer, legger fyller på minst mulig, legger basislakkfarblos, legger farge, klarlakk og på med utflekkings tynner...eventuelt så legger vi litt farge på flekken og klarlakk på HELE delenf, eks, dør, bakskjerm...

Panser og koffert lokk blir nesten bestandig lakket hele...babyhmm?

Min hjemmeside...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var vel mer et hint til de som er ivrige med å legge inn svar til folk som trenger hjelp, for deretter å bevise at de selv ikke har peiling.

Og de som legger ut spørsmål om hvordan gjøre ditt og hvordan gjøre datt kan jo faktisk bruke søkefunksjonen siden det meste er besvart et par ganger fra før av.

Helt rett her...

Bannet over alle dissa 17 år gamle verdensmestrene som legger ut om å flott det blir med box lakking å sånn...benga og alt annet glupt...:knock:

Min hjemmeside...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, de med peiling kommer jo som oftest med råd som koster mer enn de bilene det spørres om koster....

De fleste som spør drømmer om 100% men fatter ikke at det koster...

Kan jo se tryne på de om de skal inn å kjøpe en liter lakk med tilbehør...

Da DØR de...:knock:

Å om du skal bare fikse på bilen, så gjør som russen... kjøp rødmaling å kost på!babyhmm?

:D:D:D

Min hjemmeside...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg er enig med deg når vi snakker om prosjektbiler eller nyere biler, men for den haugen med jernskrammel en bruker til og fra jobb hver dag-der er faktisk Biltema sparkel og maling helt greit. Den er også grei å prøve seg fram på med sveising og slikt.

Min kjepphest er igrunnen at folk må sette igang å prøve litt sjøl istedet for å sitte å mase på nettet, blir ikke reparert noe som hels av det!

Det er jo detta jeg vil til livs...

Du skriver at Biltema sparkel er HELT ok på billigbilen?

Da sier jeg...

Hvorfor skal jeg anbefale en MØKKASPARKEL jeg ALDRI ville ha brukt selv...BARE for at den er billig??

Nei, jeg anbefaler COMBI-LET fra Wurth...

FORDI:::

1. Den er utrolig lett og forme...

2. Den synker lite...

3. Den er enkel å slipe MEN blir rett uten at en sliper bort for mye...

4. ALLE kan bestlle fra wurth...

men ja den koster mere...

mersedes koster også mere... men du vet hva du får....alacocaina

Min hjemmeside...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis alle haddde kunnet og visst ALT, så hadde vi vel ikke hatt dette forumet.

Men hadde folk LEST litt å vært litt mere enn "litt" intressert, kan de lese seg til MYE før de poster...

har en rustflekk, hva skal jeg gjøre med den!?!?!?

Er jo svart ørten ganger før OM de gidder å lese, men de finner ikke svaret DE liker å lese...

Som i; det er gratis og blir 100%

Min hjemmeside...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men generelt sett så vil jeg ko bli dumforklart, men har etterhvert kommet til at noen må jo skrike.. for det er jo få andre med erfaring her som svarer...

Bosscat og noen til svarer så godt vi kan.. men blir LEI av å bruke time etter time på å forklare 4 års læretid på noen setninger...

Mye en kan lese seg til om en gidder å lese her...

Men kommer jo fortastt til å hjelpe det vi klarer og orker å svare på...

Min hjemmeside...

Lenke til kommentar
Del på andre sider