Gå til innhold

Hjelp med bilstereo (forsterker)

Ranger emnet

t0r0Vectra

Anbefalte innlegg

Har nettop kjøpt to stk forsterkere av typen Tinly TL-X503, 5 kanals 800W.

planen var å koble begge disse mot hværandre for å få flere høytalere i bilen, samt å drive en dobbel SubW...

men når det ikke var no direkte link muligheter mellom forsterkerne satte jeg meg litt fast.

Inngangene er: Rear Right, Rear Left, Front Left og Front Right.

OUT er: Front Left og Front Right.

Hvordan i all verden jør jeg dette da? for å få lyd bak også?

Her er en link:

China 5-channel dynamic amplifiers TL-X503 manufacturer - Tinly Electro-Acoustic Devices Co.,Ltd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2stk 5kanals forsterkere?? hvorfor i allverden kjøpte du det??

Hvilke, og hvor mange høyttalere skal du drive?? greit forsterkeren nesten er gratis, men den yter knapt nok mere enn en god spiller... penger i dass rett og slett.

Har du betalt mer en 500kr for begge, så har du etter min mening blitt lurt. Er de kjøpt i butikk, så lever dem tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 10 høytalere så passer det jo som hånd i hanske:D Bare å ha noe med siganlutganger nok det:D Fåreslår aktiv deling og signalprosessor! Eventuelt 4kanaler og monoblokk som dammed sa!

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg ikke helt sikker på hvor mange høytalere jeg skal ha.

har flere sett liggende med helt greie høytalere. er ikke sikker på hvilke.

men er det ikke mulig at jeg bruker forsterker1 med alle høytaler utgangene pluss sub, og kobler den via OUT, FL og FR på forsterker2, og bruker kun FL & FR høytaler utgangene pluss sub?

vil jo da kunn få lud fremme i bilen med denne da, men ikke noe problem for meg.

men er det mulig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 9 months later...

Det at denne forsterkeren ikke yter noe er rimeli feil.

Jeg kjører 2stk 6*9 på 300w peak

2stk 4" på 150w peak

og 2stk 12" lib1201 på 400w peak

Spiller som bare juuuling!

Godt mulig at det ikke er nokk effekt, og at subbene å det vil ryke etterhvært, men har spilt supert hittil, og har hatt dette oppsettet i over ett halvt år nå.

og volumet dras opp så å si hvær gang jeg kjører.

Veldig gamle bilder, er mye mere ryddig der nå da:

subkass2.jpg

HPIM0119.JPG

Ford Scorpio 2.9 GL

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at denne forsterkeren ikke yter noe er rimeli feil.

Jeg kjører 2stk 6*9 på 300w peak

2stk 4" på 150w peak

og 2stk 12" lib1201 på 400w peak

Spiller som bare juuuling!

Godt mulig at det ikke er nokk effekt, og at subbene å det vil ryke etterhvært, men har spilt supert hittil, og har hatt dette oppsettet i over ett halvt år nå.

og volumet dras opp så å si hvær gang jeg kjører.

Veldig gamle bilder, er mye mere ryddig der nå da:

subkass2.jpg

HPIM0119.JPG

Sånn sett så hadde det blitt lyd hvis du koblet det rett på spilleren også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren klarer ikke å drive frontsettet mitt engang, så nei spilleren kan ikke drive det dær :) men så har jeg en spiller som bare gir ut 10w rms på hver utgang og da :P

Rummelhoff:

800w er peak, altså maks (selv om den neppe leverer det på peak) mens 340w som du viser til, er Rms, altså det den kan levere stabilt over lengre tid.

En fin regel for å se hvor mye watt forsterkeren kan levere, er å se på hvor stor sikring det er på forsterkeren :)

Ford Scorpio 2.9 GL

<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren klarer ikke å drive frontsettet mitt engang, så nei spilleren kan ikke drive det dær :) men så har jeg en spiller som bare gir ut 10w rms på hver utgang og da :P

Rummelhoff:

800w er peak, altså maks (selv om den neppe leverer det på peak) mens 340w som du viser til, er Rms, altså det den kan levere stabilt over lengre tid.

En fin regel for å se hvor mye watt forsterkeren kan levere, er å se på hvor stor sikring det er på forsterkeren :)

vis vi går ut i fra att den faktisk leverer så mye i rma, som jeg tror er en veldig snill måling.. så er det ca dubbelt så mye kraft i peak, så da blir det 680w. er da fortsatt 120 opp till 800w. så da syns jeg det ern veldig feil beskrivelse. det står også ikke hva den har i peak, så da er det bare rms og regne ut fra. så 800 w er derfor feil:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider