Gå til innhold

Emma til neste år !!

Ranger emnet

Hillmeister

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir vel med til våren/sommeren jeg og.

Dashen og tilpassing av mellomtone (seas excel) og diskant (scan speak r2904, ringradiator) er snart ferdig nå.

Dørene trengs mye arbeid fortsatt, mye glassfiber må til enda.

Midbassen (seas lotus) må sitte fint.. :D

Ellers så blir det faktisk forsterker bytte fra JL Audio til Zapco sin competition Z serie. Har også tenkt på mcintosh eller genesis, men tror det blir helst Zapco. Siden det ikke er så mye av dem i konkurranse fronten i norge. Og, de som kjenner disse vet at de kan å leke. (lydmessig)

Disse forsterkerne er egentlig fra tidlig nittiåra, men de lager de fortsatt.. Eneste nedsiden med de, er at de er dyre, og kanskje at designet er kanskje litt "old style".. :P

2 Stk JL audio 10W7 er på plass, og Pioneer DEX-P9 og DEQ-P9 sitter på rommet og koser seg.. :D

Noen som vil kjøpe en JL Audio 300/2 (2 x 150w rms @ 4 ohm)

Sinnsyk lydkvalitet i disse..

Koster ca 9000 ny, selger den for 4500,-

Aldri brukt.. Sjelden forsterker i norge..

Sjekk http://www.jlaudio.com for mer informasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiZLa

Blir vel med til våren/sommeren jeg og.

Dashen og tilpassing av mellomtone (seas excel) og diskant (scan speak r2904, ringradiator) er snart ferdig nå.

Dørene trengs mye arbeid fortsatt, mye glassfiber må til enda.

Midbassen (seas lotus) må sitte fint.. :D

Ellers så blir det faktisk forsterker bytte fra JL Audio til Zapco sin competition Z serie. Har også tenkt på mcintosh eller genesis, men tror det blir helst Zapco. Siden det ikke er så mye av dem i konkurranse fronten i norge. Og, de som kjenner disse vet at de kan å leke. (lydmessig)

Jeg hørte bilstereo utgaven av R2904 som Genesis i England har laget under EM i Russland. Det var to Engelske biler som stillte med de diskantene. Vanvittig spredning på de, men relativt vansklige å plassere riktig.

Zapco competition ble brukt av Tore Jønsberg i 2003 sesongen, mye power og kvalitet i de... Han har solgt de nå og kommer til å bruke Polk forsterkere i 2004.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dahle

var innom på emma sidene og såg på bildene der!!

var ikke så mange bilder der av biler med disse merkene.

så da må en vel trå til en anna ein då!!

Det var vel en ren Focal/Audison bil og et par med komplett focal front/sub

Jeg kommer til å beholde TLR diskantene mine og bytte ut utopia 4.7" tenker jeg..

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zapco competition ble brukt av Tore Jønsberg i 2003 sesongen, mye power og kvalitet i de... Han har solgt de nå og kommer til å bruke Polk forsterkere i 2004.

Vet ikke om vi snakker om de samme forsterkerne her, men z serien er en serie som ikke er vektlagt på power. Heller ren og skjær lydkvalitet uten kompromisser.

Mulig at du snakker om c2k serien som er noe helt annet når det gjelder sq. c2k serien er laget for power, noe du ser på tallene.

Har vurdert sterkt polk sine forsterkere jeg og, mulig det blir det.. you never know..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at jeg tenkte på c2k forsterkerene.. min feil.

Uansett så er det gromme forsterkere både lydmessig og effektmesig.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bass84

håper det kommer flere folk som skal delta, enn det var i år.

Det kommer flere deltagere til neste sesong enn det som var i fjor, du må huske på at dette var det første året til EMMA som har overtatt ett vaklevorent byggverk fra NASCA, og alt er under oppbygging. Det var flere av levrandørene som satt på gjerdet for å se hvordan det gikk og ut fra de forutsetningene som EMMA fikk så synes de to som har drevet dette har gjort en meget bra jobb. Det kommer selvfølgelig til å bli bedre til neste år også :-)

Du som kommer som tilskuer bør jo vise frem bilen din også man må ikke vinn for å delta.. og etter hva jeg kan se av signaturen din så har jo du en god del ting å vise frem.. ikke minst Sledgehammeren....

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pioneer Golf

Syns Ketil og Ronny og alle som har hjulpet til har gjort en vannvittig bra jobb i år (blei jo finale i år) :D :D

Så jeg støtter Lars på at til neste år kommer til å bli enda bedre..:dude:

-snart danmark...

Kan jo nevnes at de to som står bak EMMA har fulltidsjobb og vel så det utenom EMMA...så at de har fått til det de har på så kort tid er imponererende !

Og Danmark kommer til å bli såå bra... :D

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bass84

jeg skal muligens vise fram bilen, hvis installasjonen av anlegget er ferdig. Men vil havne garantert på siste plass når det gjelder lyd, bilen min er ikkeno SQ;) , bare dunk! dunk!, hehe.

Kan jo hende at det vlir egen råneklasse til neste år :-) Vet at på Hamar til neste år har de planer om å sette en sofa i veikanten med et par dommere oppi og den som har det beste råneanlegget får premie :-) Det MÅ jo være som skapt for deg :D

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sinnsykt lyst til å være med. Men bor i Finnmark og har bare montert annlegg i mammas bil hittil. Hun synes det begynner å ta litt av med alt jeg gjør med bilen hennes. Så derfor må jeg fikse meg egen bil. Noen tips om subwoofere i 3000-5000 kr klassen som spiller bra ?

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hifonic

Har sinnsykt lyst til å være med. Men bor i Finnmark og har bare montert annlegg i mammas bil hittil. Hun synes det begynner å ta litt av med alt jeg gjør med bilen hennes. Så derfor må jeg fikse meg egen bil. Noen tips om subwoofere i 3000-5000 kr klassen som spiller bra ?

Det er jo bare å komme, ta med campingvogna nedover så er det i boks;)

mamma, pappa og søsken er jo de som må være prøvekaniner så får du litt erfaring til du får bil:op

beste råne anlegget hadde vært noe for meg, melder meg på jeg:)

men vibe 15" som jeg bruker har jo blitt testa i lydogbilde med gode karakterer.(testet i siste nummeret av lyd og bilde)

TRU Technology SH1

Zapco

Lenke til kommentar
Del på andre sider