Gå til innhold

Gassdrift ftw!

Ranger emnet

LoW RiDeR

Anbefalte innlegg

Fikk i går tilbake bilen fra ombygging, og nå går den på gass :) I tillegg til bensin selvfølgelig :)

Forventningene mine var ikke særlig store (bortsett fra pengebesparelse), men jeg må si jeg ble positivt overraska. Bilen gikk iallefall ikke noe dårligere enn på bensin, og forbruket ser ut til å ligge omtrent som på bensin. Nå har jeg riktignok bare kjørt 6-7 mil, så målegrunnlaget er ikke så stort enda. I tillegg til å gå ganske bra så eksisterer ikke humpe/nøkkinga som kommer når jeg kjører på bensin. Jeg tenker at dette tyder på at gassen ikke bryr seg om lmm sine signaler eller noe sånt?

Prisen på gass ligger på rundt 5,5-6kr så besparelsen er stor for de som kjører litt.. Jeg selv pendler til jobb, så gleder meg til å minke drivstoffregninga :)

For å være objektiv kan jeg jo nevne de negative sidene med å bygge om:

1- Mister reservehjul

2- Gassfordeler lager stygg tikkelyd (høres ikke inni bilen)

3- De setter klistremerke på bakluka :deng angry2

Bilde033.jpg

Bilde026.jpg

Ventilsmøring: (Kan så vidt skimte fordamperen langt nedi der også)

Bilde029.jpg

Bilde028.jpg

Sikkerhetsventil:

Bilde027.jpg

Kontrollpanel: :P

Bilde025.jpg

Påfylling:

Bilde035.jpg

Klistremerke: :drunk:

Bilde037.jpg

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid tar det før det begynner å lønne seg?

Det kommer an på hvordan du ser på det.. Jeg fullfinansierte anlegget, og sparer derfor penger fra dag 1 ettersom avdragene er mindre enn månedlig besparelse. Om du casher ut gassanlegget så må du kjøre omkring 40 000 km før du går i +. Dette er selvfølgelig avhengig av type bil. Jo mer bensintørst, jo fortere spares det inn. Jeg tok utgangspunkt i min.

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at det koster 25000 uansett, men så lenge besparelse på drivstoff pr mnd er mer enn jeg betaler i avdrag pr mnd så sparer jeg på det fra dag 1. Jeg har jo ikke casha ut en krone enda.

(Tipper jeg har kjørt 40 000km innen neste sommer)

Fikk igjen bilen i går kveld så har ikke fått tatt bilder enda. Skal fikse noe snart. Kanskje iløpet av dagen.

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med å bygge om til gass er jo såklart lurt det men syns de kunne gjømt det litt mer i motorrommet ... den ventilsmøreren var ikke serlig pen der den hang å slang....

ville gjort dette hvis jeg hadde hatt en nyere bil

Klart det ikke ser spesiellt pent ut, men jeg driver ikke å stiller ut bilen heller :) panseret åpner jeg kun ved behov så da driter jeg i det egentlig.

Det med at du skulle gjort med med en nyere bil skjønner jeg ikke helt?.. Det er ikke mer lønnsomt da.. Hvis ikke du tenker å bytte ut bilen i nærmeste fremtid da.

Har nå kjørt litt i underkant av 100 mil på gass og ligger på ca 7kr pr mil uten rabatt fratrukket. Dette er jeg knallfornøyd med.

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...