Gå til innhold

Prøveskilt

Ranger emnet


Viking_Mo

Anbefalte innlegg

Ja, det mener jeg bestemt at du må! Du må oppgi chassi/regnr. på bilen du skal leie skilt på, så da må den ligge i autosys. Norske stat AS skal ha sitt omså ka!! :ratatatat

BMW E30 3.1 ///TIC (snart ny m20 motor 331TIC)

09 Audi A4 2.0TFSI Avant Quattro S-line

08 FastFord Transit TDCI kassapowah

08 Slovw Caddy Maxi TDI DSG

Suzuki GSX750R TurboIntercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momsen må vel på uansett tror jeg, er ikke sikker.. Men skal du liksom betale 275,- dagen ? det er billig :p

 

Er gått ned med 50,- lappen! Kun kr. 225,-/døgnet!!! Billigland vi bor i..

BMW E30 3.1 ///TIC (snart ny m20 motor 331TIC)

09 Audi A4 2.0TFSI Avant Quattro S-line

08 FastFord Transit TDCI kassapowah

08 Slovw Caddy Maxi TDI DSG

Suzuki GSX750R TurboIntercooler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en bil fra sverige, jeg ska kun bruke prøveskilt på den, må den da momses inn før jeg får ut prøveskilter?

 

Ja.

Fra Internett - Tollvesenet

Ved ankomst til norsk grense må du melde deg for Tollvesenet på rød sone. Du må derfor alltid benytte betjent grenseovergang.

Dersom ikke Tollvesenet i utlandet allerede har utstedt et transitteringsdokument ”tollpass”, vil Tollvesenet på grensen utstede dette. Dokumentet er et tolldokument som gir deg tillatelse til å disponere det utenlandsregistrerte kjøretøyet fra norsk grense til ditt lokale tollsted, som i transitteringsdokumentet benevnes bestemmelsestollstedet.

I transitteringsdokumentet vil du bli gitt en tidsfrist (vanligvis 1-3 dager) for å melde deg for Tollvesenet på bestemmelsestollstedet. Vær nøye med å overholde denne fristen. Dersom fristen ikke overholdes, kan Tollvesenet ilegge tilleggsavgifter.

Eventuelle utenlandske kjennemerker kan benyttes fram til bestemmelsestollstedet. Kjøretøyet må være forsikret i overensstemmelse med bilansvarsloven.

Når du ankommer bestemmelsestollstedet for å fortolle kjøretøyet, må følgende dokumenter fremlegges for Tollvesenet ved betaling av merverdiavgift:

Transitteringsdokumentet ”tollpasset”

faktura eller kjøpskontrakt som viser den faktiske kjøpesummen samt eventuell fraktfaktura og dokumentasjon på eventuelle andre utgifter som er påløpt kjøretøyet før passering norsk grense (f.eks. forsikring)

originalt utenlandsk registreringsdokument

eventuelt Samsvarssertifikat (COC) for å kontrollere kjøretøyets identitet.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er momspliktig på alt med verdi over 1000 kr mener jeg. Derfor du skal vise kjøpskontrakt og kvittering på kjøpesummen på grensa.

 

Det er hvertfall 1000 kr som er grensa når man bestiller ting fra utlandet.

 

Dvs kjøper du bilen for 6000 kr må du betale 1500 kr til statskassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg har lest at kjøretøy ikke går under den 6000kr regelen.

 

 

Det har jeg også lest på toll.no et sted.

 

"Motorkjøretøy

Motorvogn som omfattes av vedtak om engangsavgift på motorvogner kan ikke tas inn i Norge toll- og avgiftsfritt. Passér derfor rød sone på grensen."

 

Det over stod under "kvote for reisende"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før så var det slik at man kunne kappe en bil i to og ta den inn som deler. Vet ikke hvordan det er nå.

 

Jeg har dessuten fått prøveskilter på BT på en bil som ikke var hverken tollet eller momset inn til landet. Jeg oppga bare chassisnummeret, og fikk prøveskilter ut ifra det, så det går an.

'79 Volvo 244DL, skal bli 254R

'84 Volvo 244GLT, blir snart spiker

'90 Volvo 240GL, B230FK-bruksbilprosjekt

'93 BMW 525iA, skal bli M540i kopi

'99 Volvo S80 T5 225hk bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår