Gå til innhold

Litt hjelp til noen produkter..

Ranger emnet


virtual

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte meg noen produkter fra scandicshine her om dagen, kjapt levert ble dem også! :)

Var nesten juleaften på etterskudd!

 

I pakken kom det:

Menzerna Optimum Compound

Pinnacle XMT 360

Grit Guard, med flott Pinnacle logo ;)

Wolfgang Deep Gloss Paint Sealent

Premium Deluxe Towel Microfiber

Lake Country Orange pad

Lake Country Blue pad

Chemical Guys Extreme Slick Synthetic Quick Detailer

Pinnacle Liquid Souveran wax

 

 

Testa den orange padden her om dagen, med Optimum Compound, på en motorsykkeltank, og må si den var så utrolig stiv og hard.. Skal den være slik?

Hvordan blir det da på en bil som har litt kanter osv?

Ble også kjørespor igjen etter dette, men dem forsvant når jeg bytta ut til en AutoGlym pad jeg hadde liggende, type S160..

Den er mere skumgummi-aktig.

 

Ser at mange av produktene på siden er "dedikert" til tyske biler med hard lakk.

Jeg skulle gjerne ha hatt tips til et litt "finere" poleringsmiddel, til "vanlig" lakk, og forslag til dertilegnet pad.

 

 

Erfaringer med Jetseal?

 

Hvordan gjør man det med voks og lakkforsegling?

Hva påføres først og sist?

 

 

Noen som vil hjelpe meg? :)

 

mvh

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kjøpte meg noen produkter fra scandicshine her om dagen, kjapt levert ble dem også! :)

Var nesten juleaften på etterskudd!

 

I pakken kom det:

Menzerna Optimum Compound

Pinnacle XMT 360

Grit Guard, med flott Pinnacle logo ;)

Wolfgang Deep Gloss Paint Sealent

Premium Deluxe Towel Microfiber

Lake Country Orange pad

Lake Country Blue pad

Chemical Guys Extreme Slick Synthetic Quick Detailer

Pinnacle Liquid Souveran wax

 

 

Testa den orange padden her om dagen, med Optimum Compound, på en motorsykkeltank, og må si den var så utrolig stiv og hard.. Skal den være slik?

Hvordan blir det da på en bil som har litt kanter osv?

Ble også kjørespor igjen etter dette, men dem forsvant når jeg bytta ut til en AutoGlym pad jeg hadde liggende, type S160..

Den er mere skumgummi-aktig.

 

Ser at mange av produktene på siden er "dedikert" til tyske biler med hard lakk.

Jeg skulle gjerne ha hatt tips til et litt "finere" poleringsmiddel, til "vanlig" lakk, og forslag til dertilegnet pad.

 

 

Erfaringer med Jetseal?

 

Hvordan gjør man det med voks og lakkforsegling?

Hva påføres først og sist?

 

 

Noen som vil hjelpe meg? :)

 

mvh

 

Ettersom jeg har skjønt skal Jetseal under voksen, og husk at den skal herde i 20 min. Den Pinnacle voksen er ihvertfall bra på gamle røde volvoer,og legg på 2 lag:D

 

Er litt usikker på om du har kjøpt Menzerna eller Optimum rubbing men hvis det er Optimum Compound er denne ganske grov og vil antakeligvis kreve at du går over med noe finere etterpå, f.eks Optimum polish m/blå eller hvit pute. Den orange puta blir litt mykere etterhvert som den blir varm men vær litt forsiktig med kanter og slikt. Også er vel anbefalt arbeidstemp fra 15+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. spør den hyggelige mannen som driver SS hvis det er noe du lurer på....

 

Pinnacle xmt 360 kan du bruke med DA maskin og orange cyclo pad til fjerning av swirls, og hvit til oppfriskning. Har denne selv men har ikke hatt tid til å prøve den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kjøpte meg noen produkter fra scandicshine her om dagen, kjapt levert ble dem også! :)

Var nesten juleaften på etterskudd!

 

I pakken kom det:

Menzerna Optimum Compound

Pinnacle XMT 360

Grit Guard, med flott Pinnacle logo ;)

Wolfgang Deep Gloss Paint Sealent

Premium Deluxe Towel Microfiber

Lake Country Orange pad

Lake Country Blue pad

Chemical Guys Extreme Slick Synthetic Quick Detailer

Pinnacle Liquid Souveran wax

 

 

Testa den orange padden her om dagen, med Optimum Compound, på en motorsykkeltank, og må si den var så utrolig stiv og hard.. Skal den være slik?

Hvordan blir det da på en bil som har litt kanter osv?

Ble også kjørespor igjen etter dette, men dem forsvant når jeg bytta ut til en AutoGlym pad jeg hadde liggende, type S160..

Den er mere skumgummi-aktig.

 

Ser at mange av produktene på siden er "dedikert" til tyske biler med hard lakk.

Jeg skulle gjerne ha hatt tips til et litt "finere" poleringsmiddel, til "vanlig" lakk, og forslag til dertilegnet pad.

 

 

Erfaringer med Jetseal?

 

Hvordan gjør man det med voks og lakkforsegling?

Hva påføres først og sist?

 

 

Noen som vil hjelpe meg? :)

 

mvh

 

Hei,

 

Optimum Compound eller Menzerna du kjøpte?

 

Hvis man bruker Optimum compound med orange pad, så blir det kjørespor, derfor skal man gå over med f. eks optimum polish med hvit pute etterpå. Slik er det alltid når man rubber med såpass grov pute og middel. Du kan f. eks bruke optimum compound med hvit pute, da kan du unngå kjørespor, men svare korrigering av lakken.

 

Puten blir mykere etter litt bruk, et tips er å spraye litt vann på puten før du starter å polere. Grunnen til at den er hardere en f.eks AG sin hvite, er fordi den er grovere og fjerner dermed flere skader.

 

Menzerna og optimum kan begge brukes på alle typer lakk, ikke kun tyske. Man må bare endre pute kombinasjon osv etter skadene på lakken. Hvis det er mye swirls kan man f.eks ta Menzerna SIP med orange pad, mindre skader så kan man ta Menzerna SIP med hvit pute osv.

 

Lakkforsegling skal alltid legges før voks, den får ikke feste på voksen. Derfor legger man Jetseal først, venter i 20 min så legger på voksen.

 

Håper dette hjalp litt :)

Audi Allroad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, takker for svar! :)

 

Ser i ettertid at "Optimum" er et eget merke, ble litt flau da jeg fant det ut ja.. hehe

Det var optimum compound jeg hadde bestilt.

Tror jeg skal kjøpe inn et par flasker med Menzerna po 106ff, da jeg har forstått at dette skal være et veldig greit produkt?

Har iallefall sett at veldig mange bruker den.

 

Det at man skal spraye litt vann på først, har jeg faktisk sett på en Meguiars film før, så det gjorde jeg da jeg testa :)

Er helt ny på dette med profesjonelle produkter, så blir vel bare nødt å prøve meg frem med kombinasjoner av pad og produkt.

 

Tror jeg blir nødt å kjøpe meg Jetseal, virker som et genialt produkt!

 

 

Tusen takk for rask levering av varene pirex, er strålende fornøyd :)

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, takker for svar! :)

 

Ser i ettertid at "Optimum" er et eget merke, ble litt flau da jeg fant det ut ja.. hehe

Det var optimum compound jeg hadde bestilt.

Tror jeg skal kjøpe inn et par flasker med Menzerna po 106ff, da jeg har forstått at dette skal være et veldig greit produkt?

Har iallefall sett at veldig mange bruker den.

 

Det at man skal spraye litt vann på først, har jeg faktisk sett på en Meguiars film før, så det gjorde jeg da jeg testa :)

Er helt ny på dette med profesjonelle produkter, så blir vel bare nødt å prøve meg frem med kombinasjoner av pad og produkt.

 

Tror jeg blir nødt å kjøpe meg Jetseal, virker som et genialt produkt!

 

 

Tusen takk for rask levering av varene pirex, er strålende fornøyd :)

 

Optimum compound ja, dette er ganske grovt, spesielt med orange pute. Hvis du bestiller deg Menzerna 106FF og Jetseal, bør du kjøpe deg en hvit pute også. Da kan du bruke optimum først, så gå over med 106FF.

 

Lærer fort :D

 

Hyggelig at du er fornøyd :partyon:

Audi Allroad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår