Gå til innhold

Startvansker! trenger hjelp

Ranger emnet

tor_eriko

Anbefalte innlegg

Har netopp kjøpt en 90modell Audi 100 2.2 Turbo.

Men fikk fortalt at hjernen kanskje var gåen, så jeg testet hjernen fra min andre Audi som er en 87 modell og det hjalp ikke, den ville ikke starte da, men når jeg satt på plass den som var i fra før så ville den nesten starte..

Oppdaget idag at er ikke alt som er likt.. men det bør vel passe!

Lurer derfor på va jeg kan sjekke før tror nu hjernen ikke er feil med.. men veit ikke heilt..

får gnist og det lukter bensin.. så di tingene fungerer vil jeg tro!

finnes det noe tjyvtriks for i det heiletatt få start på den.. for skulle gjerne fått den flyttet vekk fra der den står

-86mod Volvo 740 b230e

-97mod Volvo S40 1.8 16v -=SOLGT=-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

har idag prøvd å koble ledning der bensinpumpe releet er, og hørte pumpen, å prøvde å starte den da, men uten hell :(

Er det noen måte å finne ut om hjernen er ødelagt? noen plass å få kjøpt ny?

Er desperat etter å få start på bilen, skal flytte sørover og vil ikke gi opp en så go bil og kjøp noe annet for å kjøre sørover med.

Bilen er så praktisk på alle måter så.

Og vis noen har peiling på en måte æ kan lure tennings systemet eller hjerne slik æ får start så si ifra..

På forhånd tak for hjelp :D

Alle tips og forslag er flott å få.

-86mod Volvo 740 b230e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menne, sjekk om du har gnist på pluggene da. Og at det kommer bensin i sylindere.

Får gnist :D

Hvilken slange kan æ sjekke om det kommer bensin ut fra?

Men vis hjernen hadde vært skadet, vil det vært gnist da?

Sjekket litt på google, og kom over ei side som sto litt om ECU'en, hvordan sjekk litt om den.. så skal teste det imorgen..

-86mod Volvo 740 b230e

Lenke til kommentar
Del på andre sider