Zilla Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 Hei. Jeg har en Audi 100 2.8 avant fra 1992, dette er ikke en quattro versjon. Bilen har ABS bremser. Problemet mitt er at jeg må bytte yttre drivakselmansjett på venstre side. Hvordan skal jeg gjøre dette uten å dra ut hele drivakslen? Kan ytterste delen av drivakslen deles ved eller i drivknuta? Jeg har tatt av fjæra foran med fjærbein og hele dritten fordi den var brukket, så det er enkelt å komme til på drivakselen. Dette gjelder forøvrig venstere side foran (fører siden). Tips og trix her mottas med stor takknemlighet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx4ever Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 løsne senter bolten som går inn i drivakslen, dra drivakslen ut av lagere. klippe i stykker den gamle mansjetten ta en hammer å slå drivknuten utover mot deg. men noen må svare på om det der låsering eller bare en sån splint ring. er litt forskjellig fra modell til modell Siter AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007 X Passat 130 tdi 2003 X Polo color consept 1.6 (nos)1996 X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daffaen Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 Hei.Jeg har en Audi 100 2.8 avant fra 1992, dette er ikke en quattro versjon. Bilen har ABS bremser. Problemet mitt er at jeg må bytte yttre drivakselmansjett på venstre side. Hvordan skal jeg gjøre dette uten å dra ut hele drivakslen? Kan ytterste delen av drivakslen deles ved eller i drivknuta? Jeg har tatt av fjæra foran med fjærbein og hele dritten fordi den var brukket, så det er enkelt å komme til på drivakselen. Dette gjelder forøvrig venstere side foran (fører siden). Tips og trix her mottas med stor takknemlighet! tar deg 15 min og bytte den! gjore det selv på min! løsn nedre del på fjerbeinet løsn senter bolten. så finner du deg et rør som du legger oppå stap staget og inn unnder rammen som motorfeste står på! skru helt ut senter bolten og løsn de 3 muttrene på fjerbeinet oppe ikke av men skru de et stykke ut. løsn sevv låsesrkuen på bærekulen nede og ta den ut! press så røret ned! fint om man er to man akkurat der! når fjerbeinet er løs fra nedre kulen så presser du det framover og drar akslingen bakover! vips så er akslingen fri! når du skal demontere kulen så finn en avbiter tang og klipp at "stripsene" som sitter på driv knuten og driv akslingen! de som holder mansjetten på plass! så setter du inn senter bolten og skrur den helt inn for hånd! veldig vikdtig at det er helt vinkel rett når du gjør d! når den stopper tar du enkelt og greit en skiftenøkel og skrur litt så spretter drivknuten av da senterbolten funker som en ters på disse bilene:D så er d bare og bytte! husk og merk deg åssen plastringene på driv akslingen står åssen vei osv! husk og bytt alt du fikk med med den nye mansjetten! når du skal ha på igjen ny masnjett på akslingen så kan d vere lurt "eg gjore det i hvertfall" å ta teip på driv akslingen så du ikke skader masnjetten på de sporene i enden av akslingen! når du skal ha på drivknuten igjen så er d bare og passe på at innerdelen er bein og så er d bare og dunke den inn igjen på drivakslingen litt tregt til begynne med når du skal innfor låsesplinten den er forøvrig bare formet som en halvmåne og fjernes enkelt med et flatt skrujern Siter mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod (Solgt) Audi S6 2.2Turbo RS2 Nissan Leaf (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zilla Skrevet Januar 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2008 Takk for svar. Nå er alt av. Det sitter en segerring som låsing på drivakslen, den den er hel og grei ser det ut som. Bør jeg bytte den eller holder det at jeg setter på den gamle igjen? Takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daffaen Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Takk for svar. Nå er alt av. Det sitter en segerring som låsing på drivakslen, den den er hel og grei ser det ut som. Bør jeg bytte den eller holder det at jeg setter på den gamle igjen?Takk. beste er vel å bytte den men om ikke så holder den nok en stund! alti grett og bytte de gamle delene om du får med nye:)slipper du hvertfall og tenke på det en god stund fram i tid:)men sef har du alt montert med de gamle delene så er d ikke vist og demnontere igjen for å bytte!!er ikke deler med stor belastning som utsettes for slitasje! det som er veldig viktig at når du har montert alt igjen og senter bolten er trekt til og du har kjørt litt husk og etter trekk den! Siter mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod (Solgt) Audi S6 2.2Turbo RS2 Nissan Leaf (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zilla Skrevet Februar 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Gjorde som du skreiv i innlegget ditt "daffaen" og da var jo dette enkle greier. :-) Stoooor takk til dere alle for hjelpen. Zilla Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daffaen Skrevet Februar 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2008 Gjorde som du skreiv i innlegget ditt "daffaen" og da var jo dette enkle greier. :-)Stoooor takk til dere alle for hjelpen. Zilla Jo gleden på min side:) Siter mazda 626, 1,6 84 modell (solgt)Audi 100 sedan 92 mod 2,8 V6 aah (solgt)BMW 730 DA sport. 04 mod (E65) (solgt)Audi 100 Sedan 91 mod 2.8 aah (solgt)ford kuga 2.0 tdci. 2011 mod (Solgt) Audi S6 2.2Turbo RS2 Nissan Leaf (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.