schnuppa9 Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 Hallo enhver =) Jeg er en jente på 16, som nå går førsteåret på videregående i Halden. Jeg har lyst tilå utdanne meg som motiv lakkerer, men aner ikke hvordan. jeg går mekken nå, å hadde tenkt til å gå videre på bilskade og lakk i sarpsborg neste år, inntill jeg snakket med en kompis, han sa nemlig at den linja var feil for meg dersom jeg skulle bli motiv lakkerer. hva bør jeg gjøre? har hørt det er en skole eller noe i sverige. men vet ikke helt sikkert...:S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|plumbo Skrevet Januar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2008 det er ikke noe spesifikt yrke som heter motiv lakkerer ( det er en kunst eller noe rart :P) men i allefall jeg gikk lakk linja og har nå fag brev som bil lakkerer . air brush er egentlig bare en vidre utvikling av tegning er du flink til og tegne og får teken på air brush så kan du motiv lakkere . vet lazy boys i oslo driver med noen motiv lakk kurs en gang i blant . men om det er en vanlig motiv lakk skole i sverige vet jeg ikke .. ( dvs et vanlig skole år med kun motiv lakk ).. på lakk linja på elverum hadde vi motiv lakk som valg fag . her er i allefall ei som har drevet litt med det : Gatebil :: Vis Temaet - Maria Elena går løs på seg selv 8) et par av mine mislykka jobber : et komplett mislykka forsøk fra min side her i allefall Siter Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine expressHonda del sol 1993 modToyota corolla e10Toyota corolla ae92 2dørs cupeSubaru Forester 98mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Athrun Skrevet Januar 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2008 Det finnes en skole i Sverige for motiv lakkering, men mer vet jeg ikke om det. bare hørt at de har det. men for å bli motiv lakkerer er det bare å gå vanlig bilskade og lakk. Som plumbo sier, liker du å tegne å er flink, da blir det ikke no problem, bare du lærer å bruke utstyret. Du har å Ivar Aasland som gir kurs osv i motiv lakk. har gjort et par jobber for Custom Cars i Lillesand. hjemmesiden hans---> aadesign.no Dama som har gjort! brukt Spray boks, som de har på skolen. Ho skal å bli motiv lakkerer! Siter ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjanghai Skrevet Oktober 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2010 Hallo enhver =) Jeg er en jente på 16, som nå går førsteåret på videregående i Halden. Jeg har lyst tilå utdanne meg som motiv lakkerer, men aner ikke hvordan. jeg går mekken nå, å hadde tenkt til å gå videre på bilskade og lakk i sarpsborg neste år, inntill jeg snakket med en kompis, han sa nemlig at den linja var feil for meg dersom jeg skulle bli motiv lakkerer. hva bør jeg gjøre? har hørt det er en skole eller noe i sverige. men vet ikke helt sikkert...:S Først må du gå GK formgiving eller mekkanisk, så Vk1 som lakkerer der elevene får eksprementere med airbrush/motiv lakkering. Etter det kan du gå lærling i sverige som motiv lakkerer og få fagbrev som lakkerer og "airbrusher/motivlakkerer". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uggsa Skrevet Oktober 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2010 de fleste som er motivlakkerere i dette land har bare det som en hobby ved siden av en annen jobb. Noen gjør det så bra at de kan leve av det, men det er få, og markedet er lite i Norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
btroshol Skrevet November 28, 2010 Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 Ta utdanningen som oppretter/ lakkerer, i mens så kan du ta et nybegynner og videregående kurs hos feks.Sandnes Custom Service. Dem arrangerer kurs i samarbeid med Simon Murray fra Sm Designs i Nord Irland. Han driver kun med kursing, han utdanner ikke "konkurenter", vi har hatt en av våre der nede på kurs, og det er virkelig å anbefale. Motivlakkeringen er noe du gjør i tillegg til den utdannelsen du har, da har du muligheter til å ta "hele" jobben selv. Blir tungvint å sette bort grunnarbeid og legging av klarlakk. Lykke til, dette fikser du! Mvh, Bjørn Tore Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet November 28, 2010 Rapporter Share Skrevet November 28, 2010 jeg ville da absolut tro at skade og lakk er rett linje for deg... så får du lært deg alt dette med lakkering...for så og videreutvikle det til motivlakering...man får jo lekt endel med airbrush der uansett... kjenner flere som gikk skade og lakk først... Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soerheim Skrevet November 29, 2010 Rapporter Share Skrevet November 29, 2010 Holder ikke på med motivlakkering selv men vil anbefale deg å gå VG2 Bilskade og lakk, for så å sikte på fagbrev som billakkerer mens du øver deg med airbrush på si. Det tenker jeg er det beste utgangspunktet, men da går jeg ut ifra at det er motivlakkerer av kjøretøy du ønsker å bli ? Siter Den som har begge beina på jorda, står stille. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espento Skrevet Desember 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2010 Enig med de fleste her, ta fagbrev som lakkerer, øv på airbrush/motivlakkering i mellomtiden deretter finne deg jobb som motivlakkerer, og kunne og lakkere bil og håndtere lakken er også et ganske godt utgangspunkt når du skal begynne og motivlakkere. Prøv og kjøp noe billig airbrush pistol og en liten kompressor også prøver du hjemme og blir vandt med utstyret så skal det nokk gå seg til etterhvert :) Øvelse gjør mester, men kan ta ei god stund før man blir skikkelig god med dette, spraybokser funker fint til og øve seg med når du tegner opp de ulike motivene og deretter prøve og få til fargene med sprayboks, men helst bruk airbrush i begynnelsen og småe tegninger så du klarer og håndtere utstyret :) Lykke til Siter Audi A4 Avant 1999 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koda9999 Skrevet November 20, 2013 Rapporter Share Skrevet November 20, 2013 hei . er det noen på siden her som kunne tenkt seg og prøvd seg på og motiv lakkere på min van og henger ?bilen og hengeren er motiv lakka i dag men har fått noen skader . håper noen vil prøve seg . bor i halden så bare og kontakt meg om dere har lyst til og prøve dere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg